alphaman Svart 21.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2019 hvordan gikk det med saken guttene dine havna i. ble det bot Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 21.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2019 Det stoppa i en skuff hos politiadvokat i Skien, såvidt jeg vet. Har ikke hørt noe mer. Har ikke orka å mase på en stund heller. Nå fylles det vel opp med nye saker der nede for tiden også? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2019 Endelig saltvann i tunnelen igjen? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
svolp Svart 27.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2019 Lars Martin skrev On 21.7.2019 at 22.54: Én mann, én varmluftpistol, en jekkestropp og to timer med relativt stygg ordbruk, så var fenderlista på plass igjen? Montere motor i morgen. Hun får funke i år, så får hun bli fin til neste år ? Hei. Vil du forklare litt metoden med varmepistol og jekkestropp når du monterte fenderlisten? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 (redigert) @svolp Jeg kan prøve :-) Da jeg demonterte, så løsnet jeg bare festene. På styrbord side krympet den 10cm omtrent. På babord løsnet jeg lista helt rundt hjørnet. Før jeg skulle montere den igjen hadde den løsnet nesten frem til midtskips og hang bare ned på bakken. Begynte på styrbord side. Festet en jekkestropp i garasjeveggen bak båten, på skrå for å få ca retningen i forhold til der lista skulle havne til slutt, og i enden på lista. Begynte å varme lista ett par meter fremover. ca 1m lang stykke. så gikk jeg bak og dro i lista med håndmakt, og etterstrammet jekkestroppen for å holde i strekk. Så frem igjen for å varme mer. Ikke fullt så langt frem. Ny meter, men med overlapp til det forrige stedet jeg varmet. Og så bak og strekke og etterstramme. Fortsatte sånn bakover til jeg hadde fått den på plass. Husk å ha endefestet og skruene klare til du får den på plass. På babord side var det værre, da den hadde fått seg en knekk der den var løs fra skroget. Begynte med å gjøre klar stropp, endefeste og skruer. Så varmet jeg området der den knakk ned fra skroget. Fikk den god å myk nok til å få lista i noenlunde riktig posisjon, og holdt den på plass med strekken i jekkestroppen. Så var det samme prosess som på styrbord side. Men jeg begynte nesten helt frem i baugen, da denne hadde krympet mer. Varm ett stykke, strekk med håndkraft og etterstram med jekkestropp. Enkelt, tungvindt og ubehagelig på samme tid. Men fikk det på plass til slutt. Redigert 30.Juli.2019 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
svolp Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Takk for fin fremgangsmåte. Båten min er bare 13 fot så ikke store lista som skal rundt. Du har med andre ord kun festet fenderlisten med beslag i akterenden? Ingen skruer på undersiden noen plass? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 hatr også brukt jekkestropp metoden med hell. fenderlista holder seg også mye bedre på plass om den sitter litt stramt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Martin Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 svolp skrev for 2 timer siden: Ingen skruer på undersiden noen plass? Ingen skruer. Men det er mothaker I plasten på weslingen. Er eneste gangen jeg har montert fenderlist, så jeg har ikke så mange fler råd å gi. ? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
svolp Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Ah okei, mothaker er jo fint. På min er det ikke mothaker så jeg ser i tillegg til beslag er det en å annen skrue på undersiden. Videre kan jeg dra ut listen her og der så jeg ser ned på sjøen på en måte så da sitter den vell egentlig ganske løst..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.