ranger1000 Startet 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2018 Hei! Har et barn på snart 1 år som skal få sin første sesong i båt. Solen kan være i overkant for små barn, og leter etter noe man enkelt kan sette opp for å skjerme han for solen. Gjerne noe som enkelt kan monteres i bord eller rekka. Har ikke funnet noe på feks maritim. Gjelder en daycruiser (Ibiza 760T). Hva gjør dere som har tilsvarende båter med små barn på tur? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 (redigert) Solfaktor 50, hatt, solbriller, redningsvest + klær. På den tiden hos oss var det nesten ikke mulig å se at det var et barn med etter at mamma var ferdig forberedt og klar for tur Redigert 9.Mai.2018 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
ch765 Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Det finnes UV-telt i forskjellige størrelser som kanskje kan festes/holdes fast på noe vis.. Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Eureka Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Av erfaring fra siste dagers forsøk på å få 9 måneder gammer pike til å gå med solhatt, tilsier at tilvenning må begynne i god til før båtsesongen ? Sitér dette innlegget Link to post
aleksbe Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 https://www.watski.no/Solbeskyttelse-sittbrunn-S-120-X-120-Watski-1155I Eg har denne på seglbåten min. Av og til heng den i fallet, og nokon gonger fester eg den som levegg på rekka. Då treng eg ikkje fallet i toppen. Veit ikkje heilt kva du tenker, men denne er stiv nok til at ein kan sette den opp som ein levegg ved å feste den på 4 punkt i rekka. Kanskje du klarar å feste den på eit vis i din båt? Evt om den kan festas på vindskjermen. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Har denne "bein" slik at en kan feste den i rekka, eller krever denne mast for å holde den oppe? Truls Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 I sydligere breddegrader med mer sol er det vanlig med en Bimini. Du kan kjøpe en billig fra Jula eller finne dyrere greier; https://www.jula.no/catalog/fritid/bat-og-maritime-produkter/battilbehor/kapell-og-overtrekk/batkalesje-650421/ Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Eureka skrev for 21 timer siden: Av erfaring fra siste dagers forsøk på å få 9 måneder gammer pike til å gå med solhatt, tilsier at tilvenning må begynne i god til før båtsesongen ? Hehe. Solhatten har gått greit her, men det var ikke bare populært med redningsvest, selv om den var aldri så fin med Kaptein Sabeltann på :) Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 aleksbe skrev for 21 timer siden: https://www.watski.no/Solbeskyttelse-sittbrunn-S-120-X-120-Watski-1155I Eg har denne på seglbåten min. Av og til heng den i fallet, og nokon gonger fester eg den som levegg på rekka. Då treng eg ikkje fallet i toppen. Veit ikkje heilt kva du tenker, men denne er stiv nok til at ein kan sette den opp som ein levegg ved å feste den på 4 punkt i rekka. Kanskje du klarar å feste den på eit vis i din båt? Evt om den kan festas på vindskjermen. Takker! Er nok noe sånt vi må se på tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
aleksbe Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Her har eg den opp og festa den i rekka. Kan justeras meir ned om det er behov slik den står no, men for å fungere som ein bimini/tak må den henge i eit fall. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Skal du bruke solskjermingen underveis er det vel bare bimini som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.