Jump to content

Regnvannlekkasje i Falcon 26 - hvor kommer vannet inn?

Muffe

Recommended Posts

Er en fornøyd eier av en Falcon 26 men er en ting som irriterer og det er at det samler seg ferskvann i motor rommet.

Har ikke klart å finne hvor dette kommer fra så tenkte å høre om det er noen på dette forumet som har tips evt erfaring med lekkasje på Falcon båter.

Hva er typisk lekkasje punkter? Evt hvor / hvordan bør jeg gå frem for å finne ut av problemet

Alle tips mottas med stor takk

Er vel sikkert regnvann som finner veien ned gjennom noen skøter..

edit: Ser av emnetittelen at du har konkludert med regnvann.. hehe

Er ankerkasse i baugen tett? Det er ikke noe skjøter i motorromslokket som kan være kilden? Skruehull til noe hengsler.. noen skott med skjøter..?

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Det veit eg!!!!! Det er ei "takrenna" so er rundt motorlokket, der du har eit avløp som ofte går tett pga blader osv. Veldeg skummelt hvis du plutseleg har motorrommet fullt i vatn! Samler seg fort mykje og. Snakker erfaring:nonod:

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Blanco skrev 1 time siden:

Jeg erfarte at lekkasje mellom overbygg og skrog (under fenderlisten), førte til at det samlet seg vann i motor og batterirom. Dette var dårlig utført arbeid fra fabrikken.

Samme erfaring.  Dette er et kjent problem.. Mye slurv i fra båtbyggere her. Går nok for fort i svingene hos enkelte,  noe som medfører "helligdager" og lite/manglende fugemasse i skrog-sammenføyningen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...