Muffe Startet 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2018 Er en fornøyd eier av en Falcon 26 men er en ting som irriterer og det er at det samler seg ferskvann i motor rommet. Har ikke klart å finne hvor dette kommer fra så tenkte å høre om det er noen på dette forumet som har tips evt erfaring med lekkasje på Falcon båter. Hva er typisk lekkasje punkter? Evt hvor / hvordan bør jeg gå frem for å finne ut av problemet Alle tips mottas med stor takk Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Er VV-tanken plassert i motorrommet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
chrisrik Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 (redigert) Er vel sikkert regnvann som finner veien ned gjennom noen skøter.. edit: Ser av emnetittelen at du har konkludert med regnvann.. hehe Er ankerkasse i baugen tett? Det er ikke noe skjøter i motorromslokket som kan være kilden? Skruehull til noe hengsler.. noen skott med skjøter..? Redigert 9.Mai.2018 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
sebba2 Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Det veit eg!!!!! Det er ei "takrenna" so er rundt motorlokket, der du har eit avløp som ofte går tett pga blader osv. Veldeg skummelt hvis du plutseleg har motorrommet fullt i vatn! Samler seg fort mykje og. Snakker erfaring Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Blanco Svart 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Jeg erfarte at lekkasje mellom overbygg og skrog (under fenderlisten), førte til at det samlet seg vann i motor og batterirom. Dette var dårlig utført arbeid fra fabrikken. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
LM 605 Svart 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Blanco skrev 1 time siden: Jeg erfarte at lekkasje mellom overbygg og skrog (under fenderlisten), førte til at det samlet seg vann i motor og batterirom. Dette var dårlig utført arbeid fra fabrikken. Samme erfaring. Dette er et kjent problem.. Mye slurv i fra båtbyggere her. Går nok for fort i svingene hos enkelte, noe som medfører "helligdager" og lite/manglende fugemasse i skrog-sammenføyningen. Sitér dette innlegget Link to post
Muffe Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Ingen VV tank i motor rommet, og drenering fra dekk er åpen. Har en følelse av at det er under fenderlist et sted ja men tørr ikke starte å ta av listen, er redd den ikke kommer på plass igjen. Takk for alle innspill Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.