Jump to content

Foliering av dashbord i Windy 32 Scirocco

mmosberg

Recommended Posts

Har lenge hatt lyst til å få en matt mørk overflate på dashbordet i min Windy 32 Scirocco. Først og fremst for å eliminere sjenerende solreflekser, men også for å bedre looken på båten. Jeg hadde lite lyst til å lakkere. Det er dyrt og tar enormt med tid og arbeid. Etter å ha bearbeidet en som driver med solfilm og foliering noen uker sa han seg villig til å gjøre et forsøk. Han var først motvillig fordi han var usikker på resultatet. Han driver i custom enden av markedet og stiller store krav til seg selv og resultat.

Jeg må si at jeg er meget fornøyd med resultatet. Det ble brukt 3M film i mørk matt antrasitt. Med nye puter i antrasit Nirox fremstår båten langt mer moderne og har fått en ny look. Foliering anbefales som et godt alternativ til lakkering.

Nederste bilde viser skjøten.

20180504_215256.jpg

20180504_141210.jpg

20180504_141542.jpg

20180504_141150.jpg

20180504_141530.jpg

Redigert av mmosberg (see edit history)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

• 9 måneder senere...
KHKH skrev 40 minutter siden:

Hei :-) Dette så jo meget fint ut. Kunne tenkt meg å gjort det samme med min Khamsin. 

Men klarte dere å få det til uten å demontere vindskjermen?

Ja det gikk fint uten å demontere vindskjermen. Han jeg brukte er veldig erfaren og dyktig. Folien holder veldig fint på både farge og form.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

22 minutes ago, mmosberg said:

Ja det gikk fint uten å demontere vindskjermen. Han jeg brukte er veldig erfaren og dyktig. Folien holder veldig fint på både farge og form.

Tror nesten jeg hadde lagt ett pledd over daschbordet når båten ikke var i bruk.
Har ingen belegg for å hevde det bortsett i fra mageføelsen.
Men veldig fint ble det

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...