Jump to content

Edit History

Fjord21DC

Fjord21DC

Hadde samme problem. Tenningssensor under rotor på disse er magnet i stål. Min var helt irret (samme med innsiden på fordelerlokket). Byttet rotor og sensor (de nye sensorene er epoxyforseglet) og fordelerlokk, ny coil og nye pluggledninger. Startet på første forsøk. Herk å få av rotor da de er limt med lock-tite. Vi måtte dra som f.. for å få den opp. Bruk to stk flattjern og bend rett opp. Rotor vil trolig knekke, men ny skal inn uansett..

NB: husk dødmannsknappen og at gir står i fri.

PS: Aksel må ikke ut ved bytte av rotor, men du ut i friskluft for å sverte og erge deg over at den sitter hardt!!

Sjekk også at Circuit Breaker (rød stor sikring) ikke er utløst..

Fjord21DC

Fjord21DC

Hadde samme problem. Tenningssensor under rotor på disse er magnet i stål. Min var helt irret (samme barn innsiden på fordelerlokket). Byttet rotor og sensor (de nye sensorene er epoxyforseglet) og fordelerlokk, ny coil og nye pluggledninger. Startet på første forsøk. Herk å få av rotor da de er limt med lock-tite. Vi måtte dra som f.. for å få den opp. Bruk to stk flattjern og bend rett opp. Rotor vil trolig knekke, men ny skal inn uansett..

NB: husk dødmannsknappen og at gir står i fri.

PS: Aksel må ikke ut ved bytte av rotor, men du ut i friskluft for å sverte og erge deg over at den sitter hardt!!

Fjord21DC

Fjord21DC

Hadde samme problem. Tenningssensor under rotor på disse er magnet i stål. Min var helt irret (samme barn innsiden på fordelerlokket). Byttet rotor og sensor (de nye sensorene er epoxyforseglet) og fordelerlokk, ny coil og nye pluggledninger. Startet på første forsøk. Herk å få av rotor da de er limt med lock-tite. Vi måtte dra som f.. for å få den opp. Bruk to stk flattjern og bend rett opp. Rotor vil trolig knekke, men ny skal inn uansett..

NB: husk dødmannsknappen og at gir står i fri..

• Create New...