Dagsven Startet 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2018 Hei. Er i ferd med å overta en båt på Volvo dph drev. Dette er bunnsmurt av tidligere eier. Jeg syntes ikke dette var noe særlig pent. Er det vanlig å legge på drevbunnstoff ? Evt. hvordan få dette pent igjen/fjerne bunnstoff? Har lite erfaring med drev. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Jeg gjør det samme, ikke mange som klaget på at drevet er stoffet og ikke sprayet. Du kan slipe det jevnt med papir. Skal du ha det "som nytt" må du helt ned+grunne og lakke. Stoffer propellene også. Bruk alu bunnstoff hvis du skal fortsette. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 10.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Bruker drevspray fra Jotun. Hvis det er pent blir det blåskjellfarm. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Dagsven Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 lurvetass skrev for 13 timer siden: Bruker drevspray fra Jotun. Hvis det er pent blir det blåskjellfarm. Takk for svar :) Da sliper jeg noe og bruker drevspray. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Jotun sin drevspray har jeg god erfaring med de siste to årene. Gikk over fra Seajet etter anbefaling fra VP-verksted. Propellene på DPH drev skal ikke stoffes, det gror heller ikke på de. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Jeg brukte drevspray fra Jotun. Det ble masse rur. Nå bruker jeg Seajet 034, for aluminium. Ble bra, bortsett ifra en propeller, som ikke var stoffet. Den grodde som bare f...... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ally Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Har du DPH drev Faxen? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Nei, men et annet DP290 Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ally Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 DPH drev er ikke det samme som DP290 og propellene kan ikke sammenlignes. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Har prøvd drevspray fra hempell, jotun, seajet osv+ diverse andre remedier på påhengsmotor, messingpropell på snekka osv. Ingenting har klart å hindre groe der jeg ligger. Det "beste" jeg har kommet til, er selvpolerende alu bunnstoff og oppvaskbørste 5-6 runder i løpet av sesongen. Skal sies at bunnstoffet slites fort av på propellene på DP-E drevet jeg har nå. Tror nok drevpose er den beste løsningen hvis du ikke vil ha groe og ligger med hekken sørover(mot) sola. Sitér dette innlegget Link to post
apaul Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 (redigert) Volvo sier selv i vedlikeholdsmanual at dph skal stoffes. Har brukt litt forskjellig. Det som har virket desidert best er Seajet 038 drevspray. Nesten ikke groe. Før påføring går du over og fjerner alt sv rur og blåskjell etc. Deretter pusser du lett med en sånn svamp med slipepapir på. Jeg har brukt de fra Biltema. Siste ledd før stoffing er å dra over hele drevet med en fille med rødsprit for å fjerne støv og lignende. Deretter er det bare å kjøre på med to gode lag. Masker anodene på både drev og skjold, samt styre og tiltsylinder. Altså der det blanke kommer ut sv sylinderne! Redigert 11.Mai.2018 av apaul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.