Jas12 Startet 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2018 Hei, er det noen som kan svare meg på dette. Har en Suzuki 90 2006 mod. Satt ut båten i dag og motoren startet ikke. Når jeg tar av motorlokket starter den fint å går helt normalt. Når jeg tar på motorlokket igjen så dør den bare. Veldig rart Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Da vil jeg gjette på at du har et hull i eksosmanifold slik at motoren kveler seg selv. Sjekk eksossiden for lekkasjer. Kan være mye annet rart også. Men utelukk eksoslekkasje først. Sitér dette innlegget Link to post
Jas12 Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Takk for svar. Men den dør i løpet av noen sekunder bare? Sitér dette innlegget Link to post
fredrik_j Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Motoren trenger luft, bensin, kompresjon og gnist. Hvis den går fint uten lokket på så har du de tre siste. Altså, mangler du luft. Den suger ganske store mengder inn, så en eksoslekkasje vil gi deg trøbbel. Forutsetter da at du ikke klemmer av bensinslanger eller tetter innsuget med dekselet - men det skal vel godt gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Jas12 Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 vil mye heller tippe en besinslange som kommer i klem, eller en kobling som har dårlig kontakt som tar borti når du setter på lokket. Eksoslekkasje vil i tillegg gi deg en ganske tydelig lyd om den er stor nok til å kvele motoren. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Disse motorene har vel en svakhet med korrosjon på eksossiden så det er ikke utenkelig. Jeg har samme motor, bare 140 hk. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.