Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Klok av skade sjekket jeg bensintanken for vann før sjøsetting dette året. Bingo. Vann i drivstoff. Jeg må nok skifte påfyllingslokk. Klarer ikke å se at så mye vann kommer inn i tank utenom. Tanken ble tatt ut i fjor, og ingen tegn til lekasje. Kondens er en annen faktor, men neppe i slike mengder.

Uansett: Jeg må få tømt/filtrert tanken, og helst uten å kjøre motor på tanken. Har filter/vannutskiller i båten, så det hadde vært greit å kjørt bensinen gjennom vannutskilleren og fylt på tanken igjen. Noen som vet om en grei liten inlinepumpe som kan gjøre jobben med å kjøre bensinen gjennom filteret?

20180511_143232.jpg.3a5a9aa137a5fe665ee185fa54d5081c.jpg

En grei påminnelse om å sjekke hva man har på tanken. Dette er sugd ut fra bunnen av en halvfull 160L tank på Ibiza 20 Touring.

Solseng

Solseng

Klok av skade sjekket jeg bensintanken for vann før sjøsetting dette året. Bingo. Vann i drivstoff. Jeg må nok skifte påfyllingslokk. Klarer ikke å se at så mye vann kommer inn i tank utenom. Tanken ble tatt ut i fjor, og ingen tegn til lekasje. Kondens er en annen faktor, men neppe i slike mengder.

Uansett: Jeg må få tømt/filtrert tanken, og helst uten å kjøre motor på tanken. Har filter/vannutskiller i båten, så det hadde vært greit å kjørt bensinen gjennom vannutskilleren og fylt på tanken igjen. 20180511_143232.jpg.3a5a9aa137a5fe665ee185fa54d5081c.jpg

En grei påminnelse om å sjekke hva man har på tanken. Dette er sugd ut fra bunnen av en halvfull 160L tank på Ibiza 20 Touring.

• Create New...