mortenh90 Startet 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2018 Hei! Eg har kjøpt meg ein ny erstatningsturbo hos turboservice, denne er hakke større enn orginalen. Ifølge selger skal den gje 10-18% mer hk. Det blir sjølvsagt meir ombygging enn ka selger opplyste om, men dette skal la seg gjera. Eg lurer på om noen her har satt på større turbo på denne motoren og om motor vil ha det like fint med de ekstra hk?? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Å sette på større turbo gir ikke automatisk flere hk. Du skriver lite om hva du har for en motor, bortsett fra 2704ET. Er det en eks Sabre med 212hk, eller en ren Ford uten intercooler og da 180hk? Hvor mange timer har motoren gått, er også viktig. Ford motorer er jo lavturtallsmotor, så hva ligger du på ved full turtall pr i dag? Kanskje ikke svaret du ville søkte, men for å kunne svare deg bedre, så er litt mer info lurt ? Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
mortenh90 Svart 12.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 33 minutes ago, Roger og Olina said: Å sette på større turbo gir ikke automatisk flere hk. Du skriver lite om hva du har for en motor, bortsett fra 2704ET. Er det en eks Sabre med 212hk, eller en ren Ford uten intercooler og da 180hk? Hvor mange timer har motoren gått, er også viktig. Ford motorer er jo lavturtallsmotor, så hva ligger du på ved full turtall pr i dag? Kanskje ikke svaret du ville søkte, men for å kunne svare deg bedre, så er litt mer info lurt ? Mvh Roger Motoren er en 180hk ja, timetallet er på 2800 no og maks turtall er 2400? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Så vidt innkjørt ja ? Mener å huske at en kan øke turtallet til maks 2600 på disse 180hk. Men om det er anbefalt, er noe helt annet. I boka er det vel 2450 o/min. En annen ting du må huske på, er at du får en helt annen slitasje på motoren om du eks øker med med 200 o/min. Dysene som er i din motor vet jeg ikke om kan levere opp til dette turtallet. I min 212hk så er det andre dyser bla. Jeg kan så langt i fra alt om disse sliternè. Men det mange emner her på forumet om disse motorene. Så søk litt, så finner du mer info. Lykke til Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.