Jump to content

Bankelyd i Ford 2704

Haukefer

Recommended Posts

Svart (redigert)
Roger og Olina skrev 1 time siden:

Hvilket turtall lå den på under opptaket? Har du olje på dieselpumpa?

Roger

Ehm, eg rekner igrunn med det. Har nett overtatt båten, skal ta oljeskift på motor og pumpe når eg kjem heim fra jobb, så det vil vise seg da, om det er lite olje, vil lyden eventuelt kunne komme der ifra då? Turtall på video her e litt usikkert, kanskje,rundt 1000? 

Redigert av Haukefer (see edit history)
Haukefer skrev 11 minutter siden:

Takk, der ble jeg litt beroliget ? 

Det ville ikke jeg vært. Jeg ville fått det sjekket opp før du bruker den noe mer og så du slipper havari. Du kan jo forsøke å ringe til bil/lastebilverksted i nærheten og engasjere de for å sjekke det opp. De driver jo med dette til daglig, i stedet for vi som bare synser og mener (selv om jeg har skrudd min del og skiftet topppakning etc selv). I beste fall koster det deg et par tusen og du får du beskjed om at alt er ok, og du får en god båtsesong.

Saltos skrev for 2 timer siden:

Det ville ikke jeg vært. Jeg ville fått det sjekket opp før du bruker den noe mer og så du slipper havari. Du kan jo forsøke å ringe til bil/lastebilverksted i nærheten og engasjere de for å sjekke det opp. De driver jo med dette til daglig, i stedet for vi som bare synser og mener (selv om jeg har skrudd min del og skiftet topppakning etc selv). I beste fall koster det deg et par tusen og du får du beskjed om at alt er ok, og du får en god båtsesong.

Må si meg enig med Saltos her. Om det skulle skje noe og du er ute i dårlig vær. Så kan det fort bli kritisk. Det er bedre å vite enn å tro.. (sikkert delte meninger om det også)

Jeg ble kontaktet for en tid siden fordi en mann i den lokale båthavna hadde tilsvarende problem. Det kan være svært vanskelig å finne ut av slikt. En test jeg tok var å ruse motoren opp i turtall og gi den stopp. Da kuttes diesel tilførsel og forbrenningslyder forsvinner.

Er lyden der fortsatt sjekk ventil klaringen. Disse vil oppstå med samme frekvens men lyden er ikke den samme. Er det fremdeles ulyd er det sannsynlig at den kommer fra et drivverk.

På video hørtes det ut som en dyse. Ta en fille å løs høytrykksrøret. Forsvinner lyden er det en dyse som forstørre dårlig og gir detornasjon av drivstoff som medfører bankelyder.

På motoren jeg undersøkte forsvant ikke lyden og motoren ble demontert. Veivlager hadde da slitasje slik at hvitt belegg var vekk. 

• 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...