Roger og Olina
Nordsjøfarer skrev for 3 timer siden:Etter det skjemaet går avbildet ledning i samme ledningsbunt til Vro pumpen og går til ingenting... skal kun ha en svart gummistrømpe over den knivkabelskoen. Men har du husket dødmannssnoren? Hva skjer egentlig når du prøver å starte den? Går starteren rundt? Er det original fjernstyringsboks med til den? Sikker på at spaken står i fri? Sjekket den glasssikringen som står på motoren?
Hei og takk for svar. Ja, jeg har husket dødmannssnoren ? Når jeg forsøker å starte den, så går den rundt på starteren. Kommer ett par poff etter å ha kjinnet en stund. Det er alt. Jeg har byttet bensin, plugger og sjekket at det er gnist. Det er orginal fjernstyringsboks. (hadde på en 30 hk tidligere) så der er det bare plukk and play. Forsøkte også å ta ut hovedkabelen og starte den kun via starteren. ikke snakk om. Det som er så rart, at den startet på første forsøk når den sto på land. Har også forsøkt å starte den i tiltet posisjon. Ja, spaken står i fri (ellers går ikke startmotoren rundt) og glass sikringen har jeg også sjekket... Så jeg satset liksom på denne løse ledningen at den skulle til noe. For det var en løs kabelsko (samme som er på bilde) på den og i enden av den var det litt kabel.-. Så jeg er litt rådløs her som du skjønner...
Har i tillegg koblet ut og inn VRO pumpen, endret rettning på den røde bryteren på bensinpumpen, men da renner den bare over..
Når jeg ser på tegningen, så går det ut fire kabler på pluggen til VRO. På min går det ut tre. Selv om den kan se ut at den løse ledningen er grå, så er den nok skitten. Så tror den er mer lysegul...