Jump to content

Edit History

Ttor

Ttor

Har en Honda 4t 20 hk på lettbåten. Den fulgte med da jeg kjøpte båt i fjor, så jeg har ikke oversikt over tidligere vedlikehold. Den var relativt lettstartet i fjor. Den ble kjørt i ferskvann etter sesongen og satt på "stallen". Da jeg satte den i drift i går var den litt treg å starte, og enda tregere i dag. I går hadde den også kjølevann i kontrollstrålen, men ikke veldig kraftig. I dag var kontrollstrålen borte. Regner med jeg bør skifte impeller i første omgang, men er det mulighet for at det bare er tett slange til kontrollstrålehullet? Ellers bruker jeg bensinen fra i fjor. Uten oljeinnblanding så jeg for meg at dette var uproblematisk. Er det noen som har opplevd startproblemer med gammel firetaktsbensin? 

IMG_20180513_170316544.jpg.ecbac5c303f4fa8f165474d49a2add98.jpg

Ttor

Ttor

Har en Honda 4t 20 hk på lettbåten. Den fulgte med da jeg kjøpte båt i fjor, så jeg har ikke oversikt over tidligere vedlikehold. Den var relativt lettstartet i fjor. Den ble kjørt i ferskvann etter sesongen og satt på "stallen". Da jeg satte den i drift i går var den litt treg å starte, og enda tregere i dag. I går hadde den også kjølevann i kontrollstrålen, men ikke veldig kraftig. I dag var kontrollstrålen borte. Regner med jeg bør skifte impeller i første omgang, men er det mulighet for at det bare er tett slange til kontrollstrålehullet? Ellers bruker jeg bensinen fra i fjor. Uten oljeinnblanding så jeg for meg at dette var uproblematisk. Er det noen som har opplevd startproblemer med gammel firetaktsbensin? 



×
×
  • Create New...