CGM Startet 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2018 Har en Raymarine ST60 Tridata som viser feil hastighet og feil tempratur i havet. Sjekket mot appen KNOP på telefon og da viser instrument i båten ca 14 knop når jeg kjører i 20 knop. Vanntemp viste 19,5 grad og da var det ca 14 i vannet. Noen som kjenner til hva årsaken kan være? Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 (redigert) Har samme måler, vanntempen har aldri stemt på min, heller ikke knopmåleren ifølge plotter med GPS.. Dybde måleren pleier å vise riktig da ? Knopmåleren har jo ett lite skovlehjul under som må være uten groe og rulle lett.. Redigert 14.Mai.2018 av PANAX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Kalibrering må til, ihvertfall knop måleren hvis eg ikkje husker feil Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ErikN Svart 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Fant denne her.. du kan ha rett ja http://ramnav.se/wp-content/uploads/2015/11/Lathund-ST60-series.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 At logg (tridatamåler) og SOG (GPS) har variasjon er normalt pga strøm, men 6knop er kanskje litt mye. Når man skal kalibrere så bør man vel gjør det ett sted hvor det ikke er strøm, men hvordan vet man at det ikke er strøm der man kalibrerer? Eller tenker jeg feil så strømmen ikke har noen innvirkning? Sitér dette innlegget Link to post
CGM Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Takk for link PANAX, skal prøve dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.