Jump to content

Vanskelig å få i revers Kad43 290 DPE drev

oj_knut

Recommended Posts

Har en VP kad43 med 290 dpe drev som noen ganger ikke vil i revers. ?

Er faktisk litt usikker på om den ikke vil ut av forover eller ikke inn i revers. ?

Kabler er nye, og har hatt opp kontrollboksen uten å finne tegn til feil. ?

Båten ligger på vannet og vil jo helst ikke ta den på land igjen. ?

Har du flere styreposisjoner? Evt da sjekke den girsjalternekanismen om den henger? Om ikke du nå allerede har funnet ut at feilen satt på giret på drevet?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Nei, har ikke det. Kun en wire helt frem til drevet. Selv om jeg ikke opplevde feilen når jeg hadde koblet fra gir wire, så kan det jo være noe i kontrollboksen når denne har belastning.  

Snakket med en kar (båt mekaniker)som mente det var lite sansynelig at feilen lå i drevet når vi snakket om at den ikke ville ville inn i revers. 

Kanskje prøve ny kontrollboks. 

Ingen med lignende erfaringer ??

Om girwiren er byttet, så kan jo uansett det utelukkes. HAr du sjekket at girwiren er festet ordentlig med "gaffelen" på baksiden av drevet?

Når du kobler av gir-wiren på girvelgeren på drevet, klarer du uten problem å flytte girvelgeren på drevet (med håndkraft) i forover og revers?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Goodspeed skrev for 12 timer siden:

Om girwiren er byttet, så kan jo uansett det utelukkes. HAr du sjekket at girwiren er festet ordentlig med "gaffelen" på baksiden av drevet?

Når du kobler av gir-wiren på girvelgeren på drevet, klarer du uten problem å flytte girvelgeren på drevet (med håndkraft) i forover og revers?

Da snakker vi vel båten på land, noe jeg hadde håpet på å unngå.

oj_knut skrev 53 minutter siden:

Da snakker vi vel båten på land, noe jeg hadde håpet på å unngå.

Ok, da misforstod jeg. Trodde basert på bildet at båten allerede var tatt opp. Gaffelen kan du sjekke på sjøen (riktignok må du uti, men med våtdrakt går jo det). Samme forsåvidt med girvelgeren, men litt risiko på å miste deler siden litt knotete å skru under vann. 

Bare for å utelukke alle ting, har du sjekket at det ikke er gasswiren som er treg/henger? Mao, går det greit å skyve hendel når du holder inne tomgangsknappen?

Goodspeed

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...