Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Heisann, og velkommen til dette eminente forumet :sailing:

Jeg vil ønske deg lykke til i valget av båt, men det du skriver her er i utgangspunktet en selvmotsigelse:

Sitat

-Vi er ett samboerpar med 2 stk firbente som vil ta helgeturer med overnatting i båt. 

-Vil ha noe som er stabilt og ikke må skrus på hver helg. 

-Minst 25 knop

-Budsjett: Her har jeg foreløpig satt max på rundt 50k.

Noen vil vel si at du må legge på en eller to nuller for å komme i mål med de kravene du har, men vi har jo alle ulike krav :smiley: Men når du skal ha en båt som både går fort, og er i så god stand så du ikke må påregne skruing, så må du regne med å gå en god del opp i pris. Hvis det viktigste for deg er disse to tingene ville jeg sett etter en eldre båt som har fått ny motor de senere årene.  Dracoen du linket til f.eks. med eldgammel Volvo Penta og 280 drev er  jo en potensiell utgiftsbombe. Dette er jo ting som i prinsippet er utlevt.

Komodo

Komodo

Heisann, og velkommen til dette eminente forumet :sailing:

Jeg vil ønske deg lykke til i valget av båt, men det du skriver her er i utgangspunktet en selvmotsigelse:

LosBarcos skrev for 6 timer siden:

-Vi er ett samboerpar med 2 stk firbente som vil ta helgeturer med overnatting i båt. 

-Vil ha noe som er stabilt og ikke må skrus på hver helg. 

-Minst 25 knop

-Budsjett: Her har jeg foreløpig satt max på rundt 50k.

Noen vil vel si at du må legge på en eller to nuller for å komme i mål med de kravene du har, men vi har jo alle ulike krav :smiley: Men når du skal ha en båt som både går fort, og er i så god stand så du ikke må påregne skruing, så må du regne med å gå en god del opp i pris.

• Create New...