Jump to content

B&G 4G radar på eksisterende Raymarine mastefeste

Horst

Recommended Posts

D9B78429-6883-4236-B530-9E75BF5A1436.jpeg.e5f08ad7063bd44f2814f6eab38eeba6.jpegJeg fikk montert en ny radar på min båt, installatør har ikke tatt høyde for babystaget og det krasjer, se foto. Radaren er montert unaturlig lang frem. Er det slik at det i underkant av radaren er faste festepunkter som gir denne løsningen og at mastefeste rett og slett er for langt? Det kan se sånn ut på installasjonsmanualen til radaren.

Radaren er montert på et eksisterende Raymarine mastefeste.

Redigert av Horst (see edit history)

Hei Horst

jeg har også B&G 4G

svar Ja.....det er bare 4 bolthull under radarantennen......ikke noen justering der

(min sitter på targan bak på gimball oppheng)

ser ut som ditt Raymarine feste sitter med 4 vinklede festen mot mastprofilen og raymarine-festet.....utstikket sitter boltet oppå disse 4 mastfesten, er det mulig o losse boltene i disse 4 festen og plassere raymarine-utstikket under med bolt og da kanskje med dobble mutterer

og loctite.......kanskje att det lille gjør att babystaget går fritt.....aners ser jeg ikke noen annen løsning enn å flytte ned hele festet.

S/Y Gunga Din

Kom på ytterligere en variant.......

bolte fast en liten plate oppå Raymarinefestet ? Kan også tenke meg att det er ett Scanstrutfeste, men spiller keine rolle....

bolt fast en liten plate, si 10-12mm og flytt inn antennen mot masten....ett par cm.....du får bore ett par nye hull i festet og bolt rett gjennom

plate og feste, de innre hullen til radarn sitter bare i platen.......mulig det er en løsning.

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...