Horst Startet 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2018 (redigert) Jeg fikk montert en ny radar på min båt, installatør har ikke tatt høyde for babystaget og det krasjer, se foto. Radaren er montert unaturlig lang frem. Er det slik at det i underkant av radaren er faste festepunkter som gir denne løsningen og at mastefeste rett og slett er for langt? Det kan se sånn ut på installasjonsmanualen til radaren. Radaren er montert på et eksisterende Raymarine mastefeste. Redigert 15.Mai.2018 av Horst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Hei Horst jeg har også B&G 4G svar Ja.....det er bare 4 bolthull under radarantennen......ikke noen justering der (min sitter på targan bak på gimball oppheng) ser ut som ditt Raymarine feste sitter med 4 vinklede festen mot mastprofilen og raymarine-festet.....utstikket sitter boltet oppå disse 4 mastfesten, er det mulig o losse boltene i disse 4 festen og plassere raymarine-utstikket under med bolt og da kanskje med dobble mutterer og loctite.......kanskje att det lille gjør att babystaget går fritt.....aners ser jeg ikke noen annen løsning enn å flytte ned hele festet. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Horst Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Bra tips, det er nok snakk om noen millimeter her så mulig det gjør susen. Jeg sjekker ?? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Raymarine mastefeste ? Jeg ante ikke at Raymarine produserte slikt. De samarbeider med Scanstrut, er dette ett Scanstrut feste ? Du bør kanskje finne ut hva slags feste du har ? Og sjekke hva produsenten har av alternativer. Det kan jo være de har en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Kom på ytterligere en variant....... bolte fast en liten plate oppå Raymarinefestet ? Kan også tenke meg att det er ett Scanstrutfeste, men spiller keine rolle.... bolt fast en liten plate, si 10-12mm og flytt inn antennen mot masten....ett par cm.....du får bore ett par nye hull i festet og bolt rett gjennom plate og feste, de innre hullen til radarn sitter bare i platen.......mulig det er en løsning. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Horst Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Kanskje, jeg må ned i båten og tenke. Takk for gode tips. Mulig jeg kan benytte festene i masta til dette produktet, på bildene ser det ut til å komme nærmere masta: https://seatronic.no/catalog/product/view/id/2254/s/masteplatform-broadband-radarantenne/category/1268/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.