Dadid Startet 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2018 Har köpt en båt som lämnats vind för våg under ett par år. Skulle vilja ha tips på bra rengörings- och åtgärdsmetoder. Då täckställningen blåst av har det kommit in vatten via mastgenomföringen. Går faneren att rädda, eller måste jag måla de skadade fanerskivorna? Däck och skrov är ordentligt smutsiga. Vilket djupverkande rengöringsmedel rekommenderas? Alternativt, vilka verksamma ingredienser är det jag skall leta efter? Sitér dette innlegget Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15 Link to post
Captain Chaos Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Interiør/Treverk er jeg ikke god på, men utvendig kan jeg komme med noen tips. Jeg ville først vasket båten grundig med en sterk såpe, feks Hempel Pre-Clean. Bland denne i sterkeste anbefalte dose. Så ville jeg gått over og vasket/skrubbet på ny med Hempel Gelcoat Cleaner som tar organisk skitt, og gulnet skrog. Ser du har mye organisk møkk på dekk. Dette er Oksalsyre i pulverform. La denne stå på noen minutter før den skylles av. Den er supereffektiv men har litt virketid. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Dadid Svart 16.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Tack! bör jag vara orolig för rutorna av lexan när jag tvättar med sura eller basiska medel? Sitér dette innlegget Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.