Jump to content

Upputsningstips önskas.

Dadid

Recommended Posts

Har köpt en båt som lämnats vind för våg under ett par år.

Skulle vilja ha tips på bra rengörings- och åtgärdsmetoder.

item_816759_79fdb968c8.JPG.2bd52d0239e4d78efcf2c8e2939f26e0.JPG

Då täckställningen blåst av har det kommit in vatten via mastgenomföringen. Går faneren att rädda, eller måste jag måla de skadade fanerskivorna?

item_816759_3d5610b2a6.JPG.2b4101262ff987ed3778eed1a736b02d.JPG

Däck och skrov är ordentligt smutsiga. Vilket djupverkande rengöringsmedel rekommenderas? Alternativt, vilka verksamma ingredienser är det jag skall leta efter?

Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15

Interiør/Treverk er jeg ikke god på, men utvendig kan jeg komme med noen tips. 

Jeg ville først vasket båten grundig med en sterk såpe,  feks Hempel Pre-Clean. Bland denne i sterkeste anbefalte dose.

Så ville jeg gått over og vasket/skrubbet på ny med Hempel Gelcoat Cleaner som tar organisk skitt, og gulnet skrog. Ser du har mye organisk møkk på dekk. Dette er Oksalsyre i pulverform. La denne stå på noen minutter før den skylles av. Den er supereffektiv men har litt virketid.

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...