Steihy Startet 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2018 Vær hilset, alle på Båtplassen. Har lest her en stund, men ikke postet før nå. Jeg kjøpte min '82 Comfortina 32 i oktober. Motoren er en VP D120F installert i 2009, med ca 470 timer. Den virker godt vedlikeholdt. Dieseltanken derimot, har antagelig ikke vært renset noengang, og nå har jeg hatt to stopp. Krever kompressor for å blåse opp dieseltilførselen baklengs. Problemet er at tanken er umulig å komme til, den er antagelig montert før innerlineren. Det er bare få centimeters klaring over toppen, og det er ikke tegn til luker eller åpninger utenom påfyllingsrøret - som for øvrig går i 90° bend. Har noen erfaring, eller råd for rengjøring? Stein Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Tror det er en tråd her inne på en som har gjort noe tankgreier på samme type båt... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Oppe på tanken ligger det en slange. Den er til å suge ut dritt fra bunnen av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
eehgil Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Jeg hadde en 84 Comfortina 32. Der fikk jeg ut tanken. Mener den var skrudd fast i innerlineren to steder, samt at det var et slags gummimateriale mellom tank og skrog - slik at den satt kilt fast. Var bare å trekke kraftig nok bakover., så løsnet den. Når den var løs gjaldt det å få rotert den i riktig posisjon, slik at den gikk opp gjennom hullet. Det var en utfordring, men det gikk akkurat. Når jeg skulle ha den tilbake slet jeg voldsomt, da jeg ikke fant riktig retning/rotasjon for å få den ned i hullet igjen. Tror altså det er litt ulogisk. Min hadde et 1cm tykt lag med "dieseldyr" i bunn, så glad jeg tok den ut. I ettertid angret jeg på at jeg ikke monterte en rengjøringsluke i akterkant av tanken når jeg først hadde den ute. Da hadde de vært svært lett å rengjøre tanken senere. Sitér dette innlegget Link to post
eehgil Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Her er en til som har fått den ut: https://comfortina32.wordpress.com/2011/12/10/da-ar-antligen-tanken-ur/ Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 C32 er utstyrt med et rør som går ned til bunnen av tanken. På våren før båten blir brukt, suger du opp et par liter. Slik holdes tanken ren. Fra verftet kom båten med en slange til å rense. Den ligger oppe på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.