Frodekommode Startet 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2018 Heisann! Nybegynner med båt og ny på forumet? Vi har kjøpt oss en enkel 21 foter og gleder oss til å prøve ut båtlivets gleder. Hjemmehavn i Bergen. I den forbindelse håper jeg å få noen gode tips til steder å besøke / se. Koselige plasser for strandhugg og familie aktiviteter. Helst med litt enkle forhold da vi som sagt er uerfarne og trenger å " gå gradene" og høste erfaring. Marsjfarten vår vil ligge rundt 20 knop og ser ikke for oss noe mer en dagsturer i første omgang. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Velkommen, og gratulerer med båt! ? Fin tråd, eg lurer litt på det same som utflytt Sogning. Mine tips hittil: - Strusshamn - Feste kai - Kjelstraumen - Bekkjarvik Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Dere har jo samme greiene som ryfri oppe i bergen og. Bare å lese seg blå: https://www.bof.no/omrader Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Hva med Buarøy? Nedlagt kystfort bygget av tyskerne under krigen, som nå er overtatt av BOF. Fint kaianlegg, og spennende å utforske gamle bunkerser og skyttergraver. I området rundt er det det også mange fine naturhavner. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 16.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2018 Gjør som Joltus sier, bruk bof sine sider. Jeg har også i utstrakt grad brukt finn kart sine flyfoto for å finne spennende plasser, fungerer godt! Sitér dette innlegget Link to post
Frodekommode Svart 17.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 Takker og bukker! God 17mai til dere Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 17.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 Gratulerer med dagen og som båteier! Litt avhengig av hvor dere har båten liggende, men det er mange flotte plasser i området. BOF har gjort en formidabel jobb de siste årene med å tilrettelegge for fritidsbåt folket, og det finnes også mange andre lune bukter og viker i området hvor det er flott å legge til. -Vestsiden av Askøy i området Nord og Sør for Hanøytangen - Marmorøyene i Nordåsvannet (når du føler at du er erfaren nok til å forsere strømmen i innløpet under Straume Bro) - Holmene utenfor Hjellestad -Buarøy -Bjelkarøy- Lerøyna området - Smivågen på sørenden av Tyssøyna - +++ Er været fint og du føler deg klar til å krysse Korsfjorden har du i tillegg en verden av muligheter i Austevoll. Nordre Navøyvåg på Navøy, nord for Huftarøy er en perle for hele familien, nydelig tilrettelagt av ett lokalt båtlag som jeg ikke husker navnet på og som en med fordel kan støtte ved å melde seg inn i. ( Noen som kan hjelpe med navnet/ web adressen til dette båtlaget?) På østsiden av Korsfjorden/Langenuen er det mange nydelige plasser i området rundt Strøno. Tror nok dere skal klare å finne «deres eget» drømmested i området. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.