Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Karlsenkystfiske skrev for 2 timer siden:

6D185271-FBA3-4B50-B7AB-C1333CA8AB27.jpeg.2e27f5065f24dff2bf927a895fec54f2.jpeg

Kan se ut som noen har brukt Arcanol eller lignende under vannlinja før din tid med båten, den gråfargen virker kjent?

Det er absolutt et potensiale for en liten shinings her ja, ikke skal det så veldig mye til heller, litt avhengig av hva du ender opp med. Går du for Arcanol kreves lett skraping (skraping av det som er løst, maling som sitter godt har liten hensikt å skrape vekk), vask, tørking, lett over med pussepapir og ny Arcanol. Går du for linolje og tjære bør du få skrapt og pusset vekk alt av gammel maling før vask og tørk, resultatet vil bli noe mørkere enn med maling. Ut fra hva jeg ser på bildene hadde jeg nok brukt maling/Arcanol under vannlinja og linolje/tjære over vannlinja innvendig hvis jeg var deg. Da får du impregnert det som er over vannlinja, og du får beskyttet mot lukt og smussinntrengning + gjort det mer trivelig, under vannlinja.

Hakkannen

Hakkannen

Karlsenkystfiske skrev for 1 time siden:

6D185271-FBA3-4B50-B7AB-C1333CA8AB27.jpeg.2e27f5065f24dff2bf927a895fec54f2.jpeg

Kan se ut som noen har brukt Arcanol eller lignende under vannlinja før din tid med båten, den gråfargen virker kjent?

Det er absolutt et potensiale for en liten shinings her ja, ikke skal det så veldig mye til heller, litt avhengig av hva du ender opp med. Går du for Arcanol kreves lett skraping, vask, tørking, lett over med pussepapir og ny Arcanol. Går du for linolje og tjære bør du få skrapt og pusset vekk alt av gammel maling før vask og tørk, resultatet vil bli noe mørkere enn med maling. Ut fra hva jeg ser på bildene hadde jeg nok brukt maling/Arcanol under vannlinja og linolje/tjære over vannlinja innvendig hvis jeg var deg. Da får du impregnert det som er over vannlinja, og du får beskyttet mot lukt og smussinntrengning + gjort det mer trivelig, under vannlinja.

• Create New...