Jump to content

Bensin- eller oljelekkasje Yamaha F100

larsen2000

Recommended Posts

Har bittelitt olje- eller bensinsøl når jeg tilter undervannshuset opp/ned i vannet. Har ikke antydning til lekkasje noe sted når båten er på land, og undervannshuset er trykktestet. Verkstedet mener det selv på firetaktere er normalt at noe olje eller uforbrent bensin kan komme ut gjennom eksosen. Andre som opplever det samme? 

Skrudde også av undervannshuset og dyppet det for hånd i sjøen, og så det samme sølet da.

8BC33F48-D2DE-4AC3-86A7-4DED09928675.jpeg

Ikke meningen og kuppe tråden din. Men har sett dette på vår yamaha f40 fra 2008 (1200 - 1300 timer) også, kom helt plutselig nå i vinter. Og vises kun ved kaldtstart, ingenting når motor er varm....

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

• 1 år senere...

Nå er det jo slik at å skifte olje på disse motorene uten at det søles i motorrom og renner inn i girhus er en nesten umulig oppgave. Og da blir det ofte oljefilm på vannet i lang tid.

Kan jo og være fra propellaksling. Den er jo full av fett(skal iallefall være det).

Har til dags dato ikke vært ute for oljelekkasje på girhus på Yamaha. Her er de potte tett. Men du kan jo bytte pakning på skruene til olja på girhuset for sikkerhets skyld.

men har du rein motorolje og girolje hadde eg ikkje brydd meg det spøtt....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...