Bent M Startet 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2018 Hei Har en Suzuki df300 påhengsmotor fra 2008. Den står på en Ibiza 26. Noen ganger virker motor som om den ikke har full kraft, og den klarer ikke å dytte båten opp i plan. Motoren øker opp på til 4000 rpm, men stopper der og øker ikke mer. Da kommer ikke båten over planingsterskel. Andre ganger går det fint, og båten kommer opp i sin toppfart (ca 42-44 knop). Virker rett og slett som om motor er litt død. Prøvde nå istad og da gikk den greit opp i plan 4 av 5 ganger. Den siste ble den stående som beskrevet over. Den gir ingen feilmeldinger. Noen ide om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Jeg er ikke kyndig, men kanskje en eller flere dårlige tennplugger? Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 18.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Tenkte det, injektor eller at den er feilstilt. Langt fra kyndig jeg heller. Det rare er at den går helt fint når den kommer opp i plan. Starter fint gjør den og. Bare av og til den ikke har full kraft, og klarer ikke å komme opp i fart. Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 18.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Kan det være så enkelt som gammel bensin? Er fra september i fjor. Hørt bensin er ferskvare Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 (redigert) Nja. Jeg vet at Suzukier ikke liker vann i bensin. Tenkte også om det kunne være et drivstoffproblem, men syntes det virket litt pussig at det kommer sånn periodisk. Da tenker jeg mer bom stopp. Men for all del: Drener ut vannutskiller og sjekk internt filter i motoren. Bøyd/klemt drivstoffslange. Jeg tappet forleden ut tanken, og første literen tappet jeg på en 1,5L flaske. Etter at tyngdekraften hadde gjort sitt, kunne jeg tydelig se at det er en del snerk og snusk. Så ja: Kanskje sjekke filtre. Redigert 18.Mai.2018 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2018 (redigert) Skal fylle på litt frisk bensin i dag. Filtre ble byttet i fjor høst før jeg satte båten bort. Mistenker og choke. Det er automatchoke på motoren. Det kan fort være at dette spjeldet henger litt. Det kan forklare hvorfor det skjer kun av og til. Motoren høres og slik ut. Høres ut som en veldig dyp og mørk brumming. Ikke noe ujevnt. Redigert 19.Mai.2018 av Bent M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Fant du ut av problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.