fotsyk Startet 19.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2018 Har en jabsco manuelt toalett. Virket i går men ikke i dag.... Det pumper dritten ut, men pumper ikke vann inn. Tror det har forbindelse med at det ble brukt når vi planet i dag???? Ser ikke noe åpenbare feil... Noen som har gode tips? Vil helst slippe å bruke bøtte med vann å helle i resten av pinsen.. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 19.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2018 (redigert) Jeg hadde samme problemet i fjor. Demonterte og renset alt inni. Det gjorde susen hos meg. Tror det var den ventilklaffen inni som hadde blitt stående skeivt. Edit: Her er den jeg har: https://www.maritim.no/jabsco-toalettpumpe-manuell Løsnet skruene på toppen for å komme til. Redigert 19.Mai.2018 av Midtpinne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fotsyk Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2018 Demonterte toppen og så ikke noe galt. Fyllte vann i inntaks slangen, monterte sammen og den virker ? Men vet egentlig ikke hvorfor.... Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 19.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2018 Da tror jeg du hadde samme problem som meg. Bra det ordnet seg. Sitér dette innlegget Link to post
Klstad Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Jeg har samme problem. Har prøvd å bytte alt av pakninger og sjekket at de sitter korrekt. Har også fylt vann i inntaksslangen. Virker fortsatt ikke. Må kanskje bytte hele pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Det er mulig at de slipper vannet når du har vært i plan. Dermed er det luft i pumpekammer. Da suger de litt dårligere. Så når du fylte vann på, så fikk du pumpen til å suge bedre igjen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Sjekket at ikke ventil på skroggjennomføring er tett? -napp slangen av dassen og blås i den. Da skal det bobble i vannet utenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Klstad Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Eureka skrev for 2 timer siden: Sjekket at ikke ventil på skroggjennomføring er tett? -napp slangen av dassen og blås i den. Da skal det bobble i vannet utenfor. Har blåst og sugd i slangen. Alt virker som det skal. Når jeg holder foran innsuget til sjøvann slangen på pumpen får jeg ikke noe trykk. Heller jeg vann i skålen så virker alt som normalt. Sitér dette innlegget Link to post
fotsyk Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Jeg fyllte først vann i slangen med kranen åpen for å evt skylle ut evt uhumskheter i inntaket. Så stegte jeg kranen på inntaket og fyllte helt opp med vann i slangen fra pumpen. Pumper få sakte samtidig som kranen ble åpnet. Da ble det "drit bra" ?? Var nok luft i pumpen ja... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.