Dan Ove Hole Startet 19.Mai.2018 Del på Facebook Startet 19.Mai.2018 Som emne forteller vurderer eg kjøp av Askeladden 2002 mod med Mariner 90hk firetakter. Båten ser fin ut å motor har fått jevnlig service av kyndig verksted. Har ikkje spesielt greie på båt så fint om nokon kan komme med innspel på om dette er ok båt i forhold til pris. Sjå finn annonse: https://www.finn.no/120657292 takk for alle tilbake meldinger Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 19.Mai.2018 Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Anser motor som søppel dessverre. Gamle 4 takter tærer i stykker. Totakter er langt bedre ala etec, optimax, tohatsu sine di motorer. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 19.Mai.2018 Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Ville vært svært obs på motor. 4-taktere som passerer 10 år er ren risikosport. Ville prøvd å få tak i så ny motor som mulig, helst et par tre år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Dan Ove Hole Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Ja men ikkje så enkelt å finne denne typen båt med så ny motor. 2 takts motor er ingen alternativ for meg. Båten skal i mitt eige kun gå i ferskvatten men det hjelper lite om motoren allerede er opptært. Men kva salgs verdi har ein sånn motor når den er i orden? Rekner med at hengeren som følger med har verdi på 5000,- får man 30.000 for motor? Er i såfall båten verdt 80.000 uten motor? Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 19.Mai.2018 Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Den er ikke verdt særlig mye, antageligvis godt under 30 000,-. Skal du ha ny 90 HK må du fort ut med 100k. Det er derfor langt mer fornuftig å heller legge litt mer penger i det nå og få en driftsikker motor. Ingenting er kjipere enn havari og trøbbel med motor. Sitér dette innlegget Link to post
Dan Ove Hole Svart 19.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2018 Har desverre max budsjett på ca 100.000 i denne omgang. Har du kansje ei anbefaling på ein ok båt? Har og sett litt på denne: https://www.finn.no/118565685 men den benken ser ikkje serlig behagelig ut. Det blir også ein veldig usosial båt føler eg. Men stort pluss at motor har svært få gangtimer å kun kjørt i ferskvatten. Har ingen behov for overnattings plass men askeladden var hadde ein tørr fin plass til fiskeutstyr når båten ikkje var i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.