
Cheng
På din skisse er det hvor kablene går inn bak "clusteren" og ikke hvor kablene er fysisk koblet?
Vær litt obs på at du kan bli litt lurt av disse spenningsreleene når du måler. Om de ligger lukket så vil de ikke åpne med en gang en stopper motor. Disse vil ligge lukket og vil først åpne når spenningen kommer ned i 12,8V uavhengig om motor går eller ei.
Denne "clusteren" er jo tiltenkt en dobbelt motorinstallasjon med ett start batteri til hver motor og ett forbruksbatteri (ev. batteribank)
Hvis kun styrbord motor går vil kun batteriet til styrbord motor og forbruksbatteriet lades . Babord vil ikke lades.
Hvis kun babord motor går vil kun batteriet til babord motor og forbruksbatteriet lades. Styrbord vil ikke lades.
På ditt oppsett om "cluster" er originalt koblet på baksiden og hvist ledningene er koblet som på din skisse, skal du ikke få spenning til den røde til høyre (de to batteriene som er koblet sammen samt til "Div 12V instr. panel") da det er som om bare en motor går.
Men om det er koblet litt om på baksiden så tror jeg denne "clusteren" vil kunne fungere greit på ditt oppsett.
Har laget en skisse av disse originalt tiltenkt som forhåpenligvis er enklere å forstå enn originaltegningen.
Har kun tegnet '+' kablene; de som er røde her er de som er de røde originalkablene på baksiden som på bildet i forrige post.