Mariuspåbåtforum Startet 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2018 Har litt problemer med varmstart av min 90HK V4 2takt påhengsmotor med elektrisk nøkkelstart. Jeg tror problemene kan være relatert til mangelfull kunnskap :) Har ingen problemer med å starte motoren når den er kald, bare når jeg har kjørt den varm. Jeg tror det kan ha noe med hvordan jeg bruker priming under oppstartene. Kan noen forklare hvordan de bruker den elektroniske nøkkelstarten? Jeg gjør følgende på kald motor (og egentlig det samme med varm): 1. Pumper frem bensin med "ballongen" 2. Justerer opp gasspådraget (står i fri) 3. Vrir til 1.hakk på nøkkelen og dytter inn 4. Når alle lysdiodene har tikket ned i cocpit, vrir jeg til neste hakk på tenningen Setter pris på alle tips. Veldig fersk båtbruker, så jeg har mer tro på brukerfeil enn eventuelle teknisk feil. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Varm motor bør kunne startes bare med å dra rundt nøkkelen. Mulig litt gasspådrag. Men så er jo noen 2t motorer litt humørsyke... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Kun vri nøkkel ved varm motor, er min erfaring. Det kan hjelpe hvis du forteller hvilken motor du har..... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 ikke ekstra bensin ved varmstart. Normalt pumper jeg ikke på blæra heller Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mariuspåbåtforum Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Mort1 skrev 27 minutter siden: Kun vri nøkkel ved varm motor, er min erfaring. Det kan hjelpe hvis du forteller hvilken motor du har..... Det er en Johnson SPL V4 90HK 2 takt. Jeg mistenker at årsaken til feilen er at jeg primer på varm motor og dermed lager våte plugger... må snart ut å teste i praksis. Sikkert noob feil... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Hade en evinrude V4 pumpet aldri på blæren hverken ved kald eller varm start, ved kald trykte jeg inn nøkelen. Ved varm ikke Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
tkb Svart 20.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2018 Feil funnet, kun vri på nøkkel ved varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mariuspåbåtforum Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Jepp - brukerfeil! Bare vri nøkkel og ikke "prime" på varm motor! Når jeg ble stående litt lenger så måtte jeg dog pumpe opp litt bensin, men fortsatt ikke "prime". Takker for moralsk support! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.