Sjø1 Startet 20.Mai.2018 Del på Facebook Startet 20.Mai.2018 (redigert) Jeg har ferskvann i båten og klarer ikke å lokalisere hvor det kommer i fra. Jeg fyller vann i vanntanken og begynner å bruke vannet da kommer det vann midt i båten og i motorrommet. Hvordan kan jeg se om tanken er lekk? Tror jeg har sjekket alle koblinger og rør?. Redigert 20.Mai.2018 av Busch Endret tittel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 (redigert) Sitat fra forumets regler: Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel. Det er ferskvann, så du holder ikke på å synke. Alle som posrer i forumet spør om hjelp, eller svar på spørsmål. Skjelden det går hull i selve tanken. Trolig en vannledning eller kran som lekker. Hører du at vannpumpa starter av seg selv en gang i blandt? Pumpa skal ikke starte om du ikke tapper vann. Så er det feilsøking. Steng alle kraner ut fra tanken, starter pumpa allikevel? Da er lekkasjen før kranene. Hvis ikke, åpner du en kran, venter og ser om trykkpumpa starter. Osv... Redigert 20.Mai.2018 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Med en gang jeg trykker på knappen til vannpumpen begynner den å gå, stopper ikke før jeg trykker på knappen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Hei, da tror jeg lekksjen er etter pumpa, dvs ikke i tanken. Du får følge vannrørene fra pumpa og videre, og se hvor det spruter, evt hvor det renner vann under dørkplatene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Hei. Der er du inne på problemet her. Jeg har fulgt alle rør og finner ikke noe lekkasje ?. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 ....har du sjekket utedusjen? Jeg hadde sprekk i dusj-slangen.... Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 20.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Har sjekket dusj slange også, men nei, lekkasjen var ikke der ? Sitér dette innlegget Link to post
fotsyk Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Jeg hadde lekksjer i flere av koblingene og skjøtene på en tilsvarende 2010 modell jeg hadde for noen år siden. Den hadde hurtigkoplinger som ikke var bombe sikker.... vannet vil normalt gå bak til motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 Du har nok ikke kontrollert grundig nok enda ? Sitér dette innlegget Link to post
Martine (2) Svart 20.Mai.2018 Del på Facebook Svart 20.Mai.2018 (redigert) Mulig du har sjekket dette også: Overløpet (rør fra vv-bereder) kommer ut i midtre brønn i vår båt. Trykkventilen er litt «slapp» hos oss, så her kommer det ut litt vann. Setter ventilen i åpen stilling om vinteren, så hvis den ikke er lukket vil pumpen gå kontinuerlig. Lykke til med vannjakten. Redigert 20.Mai.2018 av Martine (2) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Martine (2) skrev for 10 timer siden: Mulig du har sjekket dette også: Overløpet (rør fra vv-bereder) kommer ut i midtre brønn i vår båt. Trykkventilen er litt «slapp» hos oss, så her kommer det ut litt vann. Setter ventilen i åpen stilling om vinteren, så hvis den ikke er lukket vil pumpen gå kontinuerlig. Lykke til med vannjakten. Hei Der var feilen, trekkventilen er litt slapp. Justert litt på den og nesten alt fungerte, var en liten sprekk i en slange rett ut fra varmtvannstanken. Takk for hjelpen ? Sitér dette innlegget Link to post
Martine (2) Svart 21.Mai.2018 Del på Facebook Svart 21.Mai.2018 Kjekt at tipset bar frukter. Da er det bare å nyte resten av sesongen med vann der vann skal være (under kjølen)! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.