Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Drevet som ligge på pallen og bellhouse til høyre for propellen i bilde over ligner Mercruiser , kan være Alpha1 eller pre Alpha. Alpha har pumpe og impeller i drevet.

Propellen må tydeligvis også repareres eller byttes.

Og om motoren står bom, har du en del utfordringer, rust i sylindre og sikkert og toppene der vann har kommet inn og ventiler er rustet. Termostat på en sjlvannskjølt holder et par sesonger, var vanlig åå ta ut termostaten og uten går motor for kald og går dårlig.

Så "MOOORING" er vel en mulighet. Det er enkelte her som hevder at en sjøvannskjølt motor holder i 30 år, da har den

sikkert gjort sitt.

Jeg lagde moringer av to 15 år gamle V8 350 Mercruisere og satt in to Mercruiser diesel isteden.

Prøv heller å få tak i en brukt ferskvannskjølt motor, en sjøvannkjølt motor er ikke noe å satse seriøst på.

Lykke til.

Chris284

Chris284

Drevet som ligge på pallen og bellhouse til høyre for propellen i bilde over ligner Mercruiser , kan være Alpha1 eller pre Alpha. Alpha har pumpe og impeller i drevet.

Propellen må tydeligvis også repareres eller byttes.

Og om motoren står bom, har du en del utfordringer, rust i sylindre og sikkert og toppene der vann har kommet inn og ventiler er rustet. Termostat på en sjlvannskjølt holder et par sesonger og etter det går motor ofte for kald og går dårlig.

Så "MOOORING" er vel en mulighet. Det er enkelte her som hevder at en sjøvannskjølt motor holder i 30 år, da har den

sikkert gjort sitt.

Jeg lagde moringer av to 15 år gamle V8 350 Mercruisere og satt in to Mercruiser diesel isteden.

Prøv heller å få tak i en brukt ferskvannskjølt motor, en sjøvannkjølt motor er ikke noe å satse seriøst på.

Lykke til.

Chris284

Chris284

Drevet som ligge på pallen og bellhouse til høyre for propellen i bilde over ligner Mercruiser , kan være Alpha1 eller pre Alpha. Alpha har pumpe og impeller i drevet.

Propellen må tydeligvis også repareres eller byttes.

Og om motoren står bom, har du en del utfordringer, rust i sylindre og sikkert og toppene der vann har kommet inn og ventiler er rustet.

Så "MOOORING" er vel en mulighet. Det er enkelte her som hevder at en sjøvannskjølt motor holder i 30 år, da har den

sikkert gjort sitt.

Jeg lagde moringer av to 15 år gamle V8 350 Mercruisere og satt in to Mercruiser diesel isteden.

Prøv heller å få tak i en brukt ferskvannskjølt motor, en sjøvannkjølt motor er ikke noe å satse seriøst på.

Lykke til.

Chris284

Chris284

Drevet som ligge på pallen og bellhouse til høyre for propellen i bilde over ligner Mercruiser , kan være Alpha1 eller pre Alpha.

Propellen må tydeligvis også repareres eller byttes.

Og om motoren står bom, har du en del utfordringer, rust i sylindre og sikkert og toppene der vann har kommet inn og ventiler

er rustet.

Så "MOOORING" er vel en mulighet. Det er enkelte her som hevder at en sjøvannskjølt motor holder i 30 år, da har den

sikkert gjort sitt.

Jeg lagde moringer av to 15 år gamle V8 350 Mercruisere og satt in to Mercruiser diesel isteden.

Prøv heller å få tak i en brukt ferskvannskjølt motor, en sjøvannkjølt motor er ikke noe å satse seriøst på.

Lykke til.



×
×
  • Create New...