Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

Navic II skrev On 30.5.2018 at 16.17:

Det er spørsmålet da. Men jeg kjøpte Suzumar jolle, og når det står "designed for suzuki" på siden på jolla ser det teit ut å sette en mercury på den. :lol:

 

Jeg handlet selv en Suzuki DF for et drøyt år siden(20 hk, men egentlig samme motor).

Oppfordring fra meg: Behold denne motoren du har fått nå ! Det er en knall-motor som kan justeres helt opp til 20hk med litt utskiftninger og den har direkte innsprøytning. Det betyr lavere forbruk, veldig lett-startet og jevn gange(uten choke) og generelt en veldig "lun" fin motor.

Du vil ikke savne gear i ror-kulten. Gearspaken er lett tilgjengelig der den står og er veldig lett å betjene. Det er så mye "pre" på denne motoren at gearskiftet blir peanøtter. Du har f. eks. egen ferskvannspyling som kan kobles med gardena-kobling. Det som jeg også sette veldig pris på er spaken som er montert i fremkant av motoren som benyttes til å stramme/slakke styringen. Den alene er gull :thumbsup:

Den har også en låse-mekanisme når du vipper opp motoren som gjør at om du drar jolla etter deg i litt sjø vil du aldri oppleve at motoren detter ned(slik f.eks. Tohatsu gjør hele tiden).

VannTro

VannTro

Navic II skrev On 30.5.2018 at 16.17:

Det er spørsmålet da. Men jeg kjøpte Suzumar jolle, og når det står "designed for suzuki" på siden på jolla ser det teit ut å sette en mercury på den. :lol:

 

Jeg handlet selv en Suzuki DF for et drøyt år siden(20 hk, men egentlig samme motor).

Oppfordring fra meg: Behold denne motoren du har fått nå ! Det er en knall-motor som kan justeres helt opp til 20hk med litt utskiftninger og den har direkte innsprøytning. Det betyr lavere forbruk, veldig lett-startet og jevn gange(uten choke) og generelt en veldig "lun" fin motor.

Du vil ikke savne gear i ror-kulten. Gearspaken er lett tilgjengelig der den står og er veldig lett å betjene. Det er så mye "pre" på denne motoren at gearskiftet blir peanøtter. Du har f. eks. egen ferskvannspyling som kan kobles med gardena-kobling. Det som jeg også sette veldig pris på er spaken som er montert i fremkant av motoren som benyttes til å stramme/slakke styringen. Den alene er gull :thumbsup:

Den har også en låse-mekanisme når du vipper opp motoren som gjør at om du drar jolla etter deg i litt sjø vil du aldri oppleve av motoren detter ned(slik f.eks. Tohatsu gjør hele tiden).

VannTro

VannTro

Navic II skrev On 30.5.2018 at 16.17:

Det er spørsmålet da. Men jeg kjøpte Suzumar jolle, og når det står "designed for suzuki" på siden på jolla ser det teit ut å sette en mercury på den. :lol:

 

Jeg handlet selv en Suzuki DF for et drøyt år siden(20 hk, men egentlig samme motor).

Oppfordring fra meg: Behold denne motoren du har fått nå ! Det er en knall-motor som kan justeres helt opp til 20hk med litt utskiftninger og den har direkte innsprøytning. Det betyr lavere forbruk, veldig lett-startet og jevn gange(uten choke) og generelt en veldig "lun" fin motor.

Du vil ikke savne gear i rorkulten. Gearspaken er lett tilgjengelig der den står og er veldig lett å betjene. Det er så mye "pre" på denne motoren av gearskiftet blir peanøtter. Du har f. eks. egen ferskvannspyling som kan kobles med gardena-kobling. Det som jeg også sette veldig pris på er spaken som er montert i fremkant av motoren som benyttes til å stramme/slakke styringen. Den alene er gull :thumbsup:



×
×
  • Create New...