Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Startbatterierna fram och i motorrummet är sammankopplade med 70 kvmm kabel som är kortslutnings-säkert förlagd i isolerslangar.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga ("elaka") strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga ("snällare") förbrukare som ju ligger på den större AUX-batteri-banken.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Startbatterierna fram och i motorrummet är sammankopplade med 70 kvmm kabel som är kortslutnings-säkert förlagd i isolerslangar.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga ("elaka") strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på den större AUX-batteri-banken.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Startbatterierna fram och i motorrummet är sammankopplade med 70 kvmm kabel som är kortslutnings-säkert förlagd i isolerslangar.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på den större AUX-batteri-banken.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Startbatterierna fram och i motorrummet är sammankopplade med 70 kvmm kabel som är kortslutnings-säkert förlagd i isolerslangar.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på AUX-batterierna.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Startbatterierna fram och i motorrummet är sammankopplade med 70 kvmm kabel som är kortslutnings-säkert förlagd i isolerslangar.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på AUX-batterierna.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat övriga tunga strömförbrukare dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på AUX-batterierna.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat tunga strömförbrukare i akterskeppet dvs thruster, pasarelle, 2 x ankarspel och genset.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på AUX-batterierna.

 

 

 

 

ebonita

ebonita

Ingen speciell utluftning för batterierna vid bog-thrustern, men utrymmet står i förbindelse med ganska stora utrymmen i förskeppet som ju knappast är täta mot båten i övrigt, så jag räknar med att eventuell gasbildning späs ut och ventilerar sig själv. Plus då att jag som sagt har satt en avdelande plexiskiva mot thrustern.

 

Inkopplingan av thrustern fram är gjord lokalt vid batterierna via en 500A säkring och en Biltema frånskiljare.

 

Akter thrustern är kopplad i ett skåp i lasarettet där jag samlat tunga strömförbrukare i akterskeppet dvs thruster, pasarelle och 2 x ankarspel.

 

image.jpeg.7da7b68b2721577a2f0c15940c8ee09f.jpeg

 

Även här har jag en Biltema batterifrånskiljare.

 

Detta system som således ligger på START-batterierna har så här långt fungerat utan problem och utan oönskad påverkan på övriga förbrukare som ju ligger på AUX-batterierna.

 

 

 

 



×
×
  • Create New...