Navic II
Jaja, kjøpte helt ny jolle og motor ifjor. Suzumar mx310 med Suzuki 9,9. Denne er helt super mtp størrelse, vekt, plass og sjøegenskaper. Nå har jeg (som den svake pappa'n jeg er) tilslutt gått med på guttungens enorme ønske om ratt på jolla. (mest fordi jeg ønsker å gjøre mest mulig for at barna skal glede seg maks over båtlivet.) Samtidig så er ikke fruen helt komfortabel med den klassiske styrekulten, så jeg tenker det kan være greit uansett. Jeg tenkte først at jeg bare kan kjøpe jockeykonsoll til den vi har, men dette krever også å måtte kjøpe kontrollboks etc så tilslutt blir det såpass kostbart at det heller er mer interessant å bytte ut hele jolla. Vi er jo fire stykker så jeg mistenker at om vi skal ha styrekonsoll så kanskje vi skulle gått opp et hakk i størrelse også, da dette stjeler litt plass? Har tittet litt på litt forskjellige. 300-330 av anerkjente fabrikat. Er det noen som har erfaring med å ha 330-340 jolle på plattform på p42 eller tilsvarende? Blir det trangt? 300 er jo 10 cm kortere enn suzumar'en jeg har i dag som passer perfekt i bredden , så da vil en 330 bli kun 20 cm lenger. ? Usikker her jeg nå. Noen som har tips?