Gunnis
På P40 så er aktre del av sofa/hjørnedel skjøtet -og festet slik at den kan demonteres ved å fjerne sittepute og låse opp klemmer.
Sikker på at det ikke er slik på P42?
Isåfall hadde jeg modifisert den hjørnedelen umiddelbart. Kjempeenkel løsning.
Jeg har opp dørkplater hver vår og høst ifm. service, vask, sjekk etc. av motorrom og plasserer da bord nede i pantry, fjerner teppe og lydisoleringsunderlag, puffer og hjørnedel av sofa. Dermed er det bare å løfte ut midtre deler av dørkplater og dra ut stbd og babord dørkplate.
Se bilde av sist impeller på stbd motor ble byttet for info. Der ser du hjørnedel av sofa som er fjernet. Står igjen to stålpinner som fungerer som låser av hjørnedelen.
Dørkplate på babord går under skap med kjøleskap og det er som på stbd side temmelig akkurat passform, så man må bruke litt krefter når man trekker dørkplatene ut.
Edit; Så nå på bilde lenger oppe her at sofaen på P42 ikke ser ut til å kunne deles slik som på P40.
Man skulle jo faktisk tro at evolusjonen gikk fremover, men her ser det ut til å være motsatt
Ville forsøkt å modifisere dette slik at det blir lignende P40 ved å kappe av hjørnedel slik at man kunne skrudd fast en ny finerplate og brukt en låseanordning for enkel fjerning av hjørnedel ved tilkomst i motorrom.
Har laget en gul strek der hvor jeg tenker dette kunne vært montert på bilde av sofaen din.