Jump to content

Edit History

Frodekommode

Frodekommode

Jeg har funnet at dfi oljen kan "levre" seg litt i den eksterne tanken over tid. Prøv å løft opp stigerøret fra tanken og sjekk under silen her. Finner du fortyk ning av oljen er løsningen å tømme tanken og skylle/vaske med bensin. La dette dampe vekk før du monterer tanken igjen og fyller ny olje. Antar at du også har en liten tank på motoren, etter at du har rengjort hovedtank sjekker du at den er full og at du har god flow/trykk på oljen. Flere gode utube videoer på dette. Vurder eventuelt å bytte det lille filteret som ligger mellom ekstern og intern tank. Dette løste mine alarmproblemer som tilsa alt fra  temp, oljenivå og oljepumpe. Lykke til! 

Frodekommode

Frodekommode

Jeg har funnet at dfi oljen kan "levre" seg litt i den eksterne tanken over tid. Prøv å løft opp stigerøret fra tanken og sjekk under silen her. Finner du fortynning av oljen er løsningen å tømme tanken og skylle/vaske med bensin. La dette dampe vekk før du monterer tanken igjen og fyller ny olje. Antar at du også har en liten tank på motoren, etter at du har rengjort hovedtank sjekker du at den er full og at du har god flow/trykk på oljen. Flere gode utube videoer på dette. Vurder eventuelt å bytte det lille filteret som ligger mellom ekstern og intern tank. Dette løste mine alarmproblemer som tilsa alt fra  temp, oljenivå og oljepumpe. Lykke til! 

• Create New...