cosmic Startet 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2018 Fikk luft i dieselsystemet etter feilmontert pakning på grovfilter.Måtte lufte for å starte pånytt. Pumpen man trykker på for å pumpe diesel inn i finfilteret fungerte ikke.åpnet lufteskruen,og prøvde lenge og vel,men fikk den ikke til å fungere. Hadde da fyllt grovfilteret manuelt.Måtte lufte ved hjelp av tyngdekraften (fylle slanger og filterhuset manuelt)med påfølgende griseri,løsne på dyserør på motoren for så å kjøre startmotor. Den startet da,men er det andre som har hatt lignende problemer? Tror ikke denne pumpen har vært i bruk før,da det ikke er nødvendig å bruke den ved planlagt filterbytte om man jobber litt lurt.Kan den ha stått seg ihjel? Grubler jo litt på om feil i denne kan være grunnen til luft i systemet i utgangspunktet,selv om jeg fant en vridd pakning. Sitér dette innlegget Link to post
Lmsafg Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Hvis det er ei mekanisk fødepumpe så virker ikke den om motoren står i feil posisjon. Støtstanga står og presser så man ikke får pumpet. Kjør starteren bittelitt og prøv igjen. Men om det er tilfellet med akkurat denne motoren vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Du har nok pumpet luft helt fram til dysene, men det er vel ikke verre enn at du skrur opp mutrene som går til hver av dysene og lufter helt ut dit, ved å kjøre starter til du ser det kommer diesel støtvis ut av hvert rør. Skjønte du ? Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Ja,jeg luftet på dysene med kjøring av startmotor,men det var fordi jeg ikke fikk luftet med den manuelle pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Har ikke hatt mer tull med dieselsystemet mitt,så det var nok den vridde pakningen som var synderen. Er fortsatt ikke trygg på luftepumpen,men får se nærmere på den på litt sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 6LP-dte (som jeg har, tipper det gjelder alle 6lp) tåler i alle fall en del luft, vet ikke helt hvor den blir borte, men fyller jeg grovfilteret med litt diesel, trenger jeg ikke lufte min, den glatter bare over. Har eksperimentert mye med luft i systemet siste uka :/ Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Mix Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 De fleste nyere Yanmar motorer er selvluftende og med stempel matepumpe. Så holder man seg unna drittfilter som cav/lucas og små todelte racor og slikt skitt lever man bra uten diesel luftingsproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.