Lenasmartin20 Startet 22.Mai.2018 Del på Facebook Startet 22.Mai.2018 Hei! på hytta til foreldrene mine har vi en L formet brygge ca 5 + 8 meter, på den lengste delen kunne jeg tenke meg av praktiske grunner å legge ut en utligger, den vil være ca 1,3 + 2,5 meter, og jeg vil trolig ta den opp hver høst, må dette søkes om til kommunen, da den blir midlertidig festet til en allerede eksisterende brygge? Alle erfaringer og formeninger mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Enkleste er å bare gjøre dette, er jo kun midlertidig uansett. Søker du koster det fort 10 000 avh av kommune etc bare for å behandle søknaden, samt behandlingstiden kan være laaaaaang. så sant utriggeren ikke er til hinder for andre så hadde jeg ikke varslet myndighetene i tåkeheimen. Som eksempel brukte kommunen vår snaut 8 år på og avgjøre om båtforeningen vår fikk legge ut 4 fortøyningsbøyer ( til allmen og gratis benyttelse) Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 HEHE, går ikke så kjappt i kragerø kommune heller! Den vil uansett ikke være til noen form for sjenanse/hinder for noen som ferdes inn bukta der hytta ligger! Mest fristet til å følge rådet ditt ja! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Hadde ikke vurdert å søke, men kun lagt den ut. Er kjent med Kragerø kommune hva angår søknader, håndhevelser og "slikt"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bruflaat Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Kjør på, hvis noen spør har den alltid vært der eller at den kun skal ligge ute midlertidig i 2 måneder. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2018 Del på Facebook Svart 22.Mai.2018 Når jeg tenker meg om så har vi hatt besøk av bygningsmyndighetene i Kragerø og da gikk de i land på en brygge/pontong som aldri var byggemeldt for å gjøre en befaring i forbindelse med en byggesak.? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lenasmartin20 Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Hehe, da blir det nok "å håpe å slippe og få tilgivelse prinsippet" jeg kommer til å gå for ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 I Ålesund tas det flyfoto hvert år så kommunen har nok et bilde å trekke frem om man sier at den "alltid har vært der. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Så lenge jeg kan huske..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.