Jump to content

Legge ut "utligger" må man søke?

Lenasmartin20

Recommended Posts

Hei! på hytta til foreldrene mine har vi en L formet brygge ca 5 + 8 meter, på den lengste delen kunne jeg tenke meg av praktiske grunner å legge ut en utligger, den vil være ca 1,3 + 2,5 meter, og jeg vil trolig ta den opp hver høst, må dette søkes om til kommunen, da den blir midlertidig festet til en allerede eksisterende brygge?  Alle erfaringer og formeninger mottas med takk!

Enkleste er å bare gjøre dette, er jo kun midlertidig uansett. Søker du koster det fort 10 000 avh av kommune etc bare for å behandle søknaden, samt behandlingstiden kan være laaaaaang.

så sant utriggeren ikke er til hinder for andre så hadde jeg ikke varslet myndighetene i tåkeheimen.

Som eksempel brukte kommunen vår snaut 8 år på og avgjøre om båtforeningen vår fikk legge ut 4 fortøyningsbøyer  ( til allmen og gratis benyttelse)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...