Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Kaptain skrev 30 minutter siden:

Når det gjelder bensinmotorer - nå som bensinen vi kjøper endrer karakter og får mer innhold av andre ting som tærer på gummi/slanger - har det blitt flere båtbranner av den grunn? Det er jo mange skrekkhistorier fra bilverdenen om blant annet veteranbiler som står å brenner om våren fordi bensinslangene har morknet bort. Dette løses jo ved å bytte til andre slanger, men likevel...

Det hadde jeg ikke hørt om. Men absolutt en viktig faktor å holde øye med. I Nimbusen min, med vp 5,7 er det kanskje 30 cm stålarmert gummislange (tilførselsslangen mellom skrog og maskin), resten er metallrør (mener de er syrefast stål).

Napoli

Napoli

Kaptain skrev 26 minutter siden:

Når det gjelder bensinmotorer - nå som bensinen vi kjøper endrer karakter og får mer innhold av andre ting som tærer på gummi/slanger - har det blitt flere båtbranner av den grunn? Det er jo mange skrekkhistorier fra bilverdenen om blant annet veteranbiler som står å brenner om våren fordi bensinslangene har morknet bort. Dette løses jo ved å bytte til andre slanger, men likevel...

Det hadde jeg ikke hørt om. Men absolutt en viktig faktor å holde øye med. I Nimbusen min, med vp 5,7 er det kanskje 30 cm gummislange (tilførselsslangen mellom skrog og maskin), resten er metallrør (mener de er syrefast stål).

• Create New...