Steinar S Startet 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2018 Hei. Skal beregne ny propell og må ha ett mål mellom propellaksel og undersiden skrog og propellaksel oversiden hæl, noen som vet dette på en Tresfjord 28? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Aner ikke, men det vi vanligvis ser etter er avstand mellom propellerblad og skrog. Hvis denne er for eksempel to tommer med propelleren du har tror jeg du skal gå for samme diameter på den nye. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Du skjønner at æ har utveksling på 3,52 : 1 og det vil si at propellen mim går veldig sakte, derfor ænsker jeg så stor propell som mulig, Fikk beregnet en propell som het 19x17, det ble veldig feil, jeg har i dag en på 20 tommer som jeg ikke kjenner pitchen på, men har 800 omdreininger for mye på motoren. Vil heller utnytte dette på en større propell, når jeg bruker en kalkulator jeg selv finner på nett blir resultatet 22x21, og vet ikke om det er plass, det er dessuten regler på hvor stor avstanden skal være i forhold til størrelsen på propellen. Nå er det også å lese at om man går ned en tomme på diameter så skal man øke pitchen med 1,5-2 tommer. båten ligger på sjøen med gammel propellen på og må event ta den på land for å måle. Tenkte derfor å spørre om noen vet disse målene så har jeg sluppet å slipsatt bare for det. Det tar jo flere uker å få ny propell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.