Jump to content

Noen som vet Maxmål dørk/hæl - propellaksel på Tresfjord 28?

Steinar S

Recommended Posts

Du skjønner at æ har utveksling på 3,52 : 1 og det vil si at propellen mim går veldig sakte, derfor ænsker jeg så stor propell som mulig, Fikk beregnet en propell som het 19x17, det ble veldig feil, jeg har i dag en på 20 tommer som jeg ikke kjenner pitchen på, men har 800 omdreininger for mye på motoren. Vil heller utnytte dette på en større propell, når jeg bruker en kalkulator jeg selv finner på nett blir resultatet 22x21, og vet ikke om det er plass, det er dessuten regler på hvor stor avstanden skal være i forhold til størrelsen på propellen. Nå er det også å lese at om man går ned en tomme på diameter så skal man øke pitchen med 1,5-2 tommer. båten ligger på sjøen med gammel propellen på og må event ta den på land for å måle. Tenkte derfor å spørre om noen vet disse målene så har jeg sluppet å slipsatt bare for det. Det tar jo flere uker å få ny propell

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...