Krimart Startet 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2018 Hei, ser at man kan få kjøpet en AIS Transiver til 200 pund (ex moms) på denne nettsiden; Noen som kjenner denne transiveren? Hvor godt vil den fungere mot en Raymarine a-serie MFD plotter? Står at den er NMEA kompatibel. https://www.sartech.com/sevenstar-seatracer-ais-class-b-transceiver.html Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Sitat To see the position and identities of nearby vessels, use the supplied data cable to connect to your plotter, nav station or lap-top PC (NMEA/RS422 and USB ports are provided). All recent plotters and chart programs display AIS data, and virtually all plotter manufacturers have upgrades available that will display AIS data. Also most radar manufacturers are now well on route to overlaying AIS data on their displays. Den vil sikkert fungere som den skal ? Ser ut til at det er snakk om NMEA0183, og det bør plotteren din godta. Husk egen AIS-antenne eller en splitter er også nødvendig. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Krimart Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Jada, selvsagt burde NMEA0183 fungere. Spørsmålet om hvor godt dette er fremfor en Raymarine AIS til dobbel pris ++ men med Seatalk. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Viktigste er vel avkall på norsk forbrukerkjøpslov og kanskje vanskeligere garantihåndtering. I rent normal bruk tviler jeg på stor opplevd forskjell. Min AIS ble i starten benyttet med nmea0183 før jeg koblet den over på NMEA2000.. ingen forskjell i praksis. Men enklere å koble seatalk/nmea2000.. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.