Dr.blind Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Har en Bavaria seilbåt fra 2001. Når jeg setter båten i revers litt raskt, feks når jeg skal legge til så ryker det veldig mye hvit røyk. Hva kan dette komme av? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Er vel neppe røyk du ser men damp fra kjølevannet som kommer ut sammen med eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Bårdp skrev 8 minutter siden: Er vel neppe røyk du ser men damp fra kjølevannet som kommer ut sammen med eksosen. Om jeg gir på mer kommer det mer røyk/damp hva skyldes dette? Er det normalt? Er det mulig jeg er for rask og gå fra forover til bakk som kan foresake dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Nei troe ikke det kan tilbakeføres til din manureringsteknikk. Som oftest skyldes det lav sjøvannsgjennomstrømning i motoren. Som oftest forårsaket av tilgroing av sjøvannskanalene i seildrevet. Dette utgjør ingen umiddelbar fare så lenge motoren ikke blir for varm under konstant har belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Er vel ikke utenkelig at det piskes mere luft inn sjøvannsinntaket når du for akterover. For moroskyld kan du jo er mannskap følge med på sjøvannsfilteret, om du har, om vannstrømmen endrer seg i revers. Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Jeg får ta en test ? drevet er nylig renset og impeller byttet godt med vann på tomgang. blir litt bekymra når det ryker mer en ellers, erfaringsmessig er det proporsjonalt mellom mengde røyk og kostnaden for å reparere det som ryker ? Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Kan det være at når du kjører fremover så ligger eksosutslippet helt i vannflaten så du ikke legger merke til det? hekken løfter seg jo litt når du bakker. Uansett skal det ikke være hvit røyk,tyder på Topp pakningsproblemer,minker det kjøleveske på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Vel motoren er jo 17 år så noe må en nokk regne med. Men tror ikke jeg ville fått panikk av dette en del damp fra eksosen er helt normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.