Jump to content

Edit History

Andor

Andor

luft lekkasjer i systemet, surklingen er drivstoff som renner tilbake i systemet, og kan legge til at jeg har både cav filter og racor filter, aldri hatt noen problemer med noen av filtrene, alltid vært lett å få tette igjen også, det som mange gjør feil med cav filtrene er at dem blir strammet for hardt til, da blir pakningen klemt for flat og vil ikke tette som dem skal, pluss mange glemmer av at skivene på lufteskruene på filtrene skal også skiftes ved hvert filter skifte, det samme med pakningene til bolt som holder filtrene sammen, så jeg har hatt cav filtret lengst i båten, helt siden 1987, aldri vært noe problemer med luft eller problemer med start etter skifte av filter og rengjøring, problemet er også at mange kjøper og setter inn rimligste sort, Racor filteret med separator jeg monterte inn nå i vår kostet den nette sum av 4390 kroner, men er av skikkelig kvalitet, Cav filteret jeg har er av dobbelt type, så det lønner seg ikke å spare kroner på så viktige deler som filter og rør/slanger til drivstoff, kule ventiler har jeg som kraner på både tur og retur drivstoff, lettvint når en skal skifte filterer

Andor

Andor

luft lekkasjer i systemet, surklingen er drivstoff som renner tilbake i systemet, og kan legge til at jeg har både cav filter og racer filter, aldri hatt noen problemer med noen av filtrene, alltid vært lett å få tette igjen også, det som mange gjør feil med cav filtrene er at dem blir strammet for hardt til, da blir pakningen klemt for flat og vil ikke tette som dem skal, pluss mange glemmer av at skivene på lufteskruene på filtrene skal også skiftes ved hvert filter skifte, det samme med pakningene til bolt som holder filtrene sammen, så jeg har hatt cav filtret lengst i båten, helt siden 1987, aldri vært noe problemer med luft eller problemer med start etter skifte av filter og rengjøring, problemet er også at mange kjøper og setter inn rimligste sort, Racer filteret med separator jeg monterte inn nå i vår kostet den nette sum av 4390 kroner, men er av skikkelig kvalitet, Cav filteret jeg har er av dobbelt type, så det lønner seg ikke å spare kroner på så viktige deler som filter og rør/slanger til drivstoff, kule ventiler har seg som kraner på både tur og retur drivstoff, lettvint når en skal skifte filterer

• Create New...