bjoris Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Fikk en overraskelse når jeg skulle kjøpe brikke fra Trondheim og nordover til overnevnte plotter. Den er altså for gammel så det kan ikke Seatronic skaffe og jeg fikk også samme info når jeg prøvde på Garmin sine sider. Ser det ligger brukt noe greier om at en kan lage sine egne kart, ett utstyr til kr. 1.000,-. Før jeg sjekker med selger så kunne det vært greit å oppdatert seg litt mer, dette er altså BlueChart G2, men ikke vision. Tror ikke plotteren kan bruke Vision. Det er en slik avlang kartbrikke og det finnes altså ikke påstås det... Har vurdert å bytte plotter, men går nå heller for Ipad Pro som bakcup og med Iphone 6 som backup nr 2 så demed er det unødvendig å bytte plotter også, det er altfor dyrt med ny plotter også... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
krabbelars Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Synd med at det byttes minnebrikker/teknologi for din del. De gamle/store Garmin minnebrikkene selges ikke fra noen offisielle kanaler med oppdaterte kart. Du må ta til takke med brukte og gamle kart. Vet ikke om nye 4 til 8 GB kart fra Garmin er kompatible med din plotter heller. Men hvis de er det, så må de overføres til gammel kartbrikke. Eller kan det finnes en overgang / adapterbrikke kanskje? Under forutsetning av at nye og oppdsterte kart er kompatible med din plotter, da. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
JonnyBoy Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Er det sånn at det ikke finnes kart i det hele tatt, eller må man ta til takke med 10 år gamle kart (til full pris)? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
krabbelars Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Søk gjerne etter gammelt og brukt kart til gammel type brikke (oppgi type) , eller etter kart til navnet på plotteren. Sikkert noen liggende rundt. Eller legg inn fast søk på finn. no. Kan hende noen har opplegg for nyere kart på gammel type brikke også. Sjekk kompatibilitet. Men finn ut og søk evt. på Garmin fora o. l. også. Søk også her i forumet i eldre tråder. Lykke til! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.