Kallethekid Startet 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2018 Faren min har en Mercury 60 hk ca 2000 modell, 2-takt. Ved vårklargjøring tiltet han motoren ned uten problemer, men oppover skjer ingenting. Motoren er 50 mil unna meg så jeg har ikke mulighet til noen direkte feilsøking. Er det noen typiske feilkilder slik som rele eller annet man bør misstenke? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 dersom det ikke klikker engang , så vil jeg jo mistenke rele eller ledningsnett bakover. Er det det samme om han bruker tiltbryter på hendel eller bakpå motor? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kallethekid Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Ja samme på begge brytere, ikke noe lyd men det hadde det visst summet i en batteriradio som stod ved siden av så noe strøm finnes det vel der... Jeg misstenker rele og har bedt han teste å bytte om på opp releene for opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 kunne høres ut som vakkelkontakt i releet ja Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kallethekid Svart 24.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Håper det er noe enkelt ja. Har ikke sett på motoren på flere år, men fant et bilde på nettet. Jeg ville trodd at releene er de to jeg har ringet inn. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.