Jump to content

Edit History

småbåtentusiasten

småbåtentusiasten

Nei, det var for kaldt i vannet til å dykke ned under båten uten drakt.

 

Etter noen timer løsnet jeg drivstoffrørene fra dysene og lot motoren snurre litt på startmotoren med fullt gasspådrag. Forventet at papir som lå rundt rask ble dyvått av diesel, men fant ikke fukt på papiret etterpå!? Festet rørene igjen og startet uten problemer og nå kunne den også koble inn propellen/giret uten dropp i turtallet. Merkelig... På siste tur gikk den uten problem for tomgang i gir inne i havnen så da  var det neppe tau i propellen.

 

Dyse som fungerer fra og til? Trodde disse enkle dysene ble jevnt slitt med tiden?

 

 

småbåtentusiasten

småbåtentusiasten

Nei, det var for kaldt i vannet til å dykke ned under båten uten drakt.

 

Etter noen timer løsnet jeg drivstoffrørene fra dysene og lot motoren snurre på startmotoren litt med fullt gasspådrag. Forventet at papir som lå rundt rask ble dyvått av diesel, men fant ikke fukt på papiret etterpå!? Festet rørene igjen og startet uten problemer og nå kunne den også koble inn propellen/giret uten dropp i turtallet. Merkelig... På siste tur gikk den uten problem for tomgang i gir inne i havnen så da  var det neppe tau i propellen.

 

Dyse som fungerer fra og til? Trodde disse enkle dysene ble jevnt slitt med tiden?

 

 

småbåtentusiasten

småbåtentusiasten

Nei, det var for kaldt i vannet til å dykke ned under båten uten drakt.

 

Etter noen timer løsnet jeg drivstoffrørene fra dysene og lot motoren snurre på startmotoren litt med fullt gasspådrag. Forventet at papir som lå rundt rask ble dyvått av diesel, men fant ikke fukt på papiret etterpå!? Festet rørene igjen og startet uten problemer og nå kunne den også koble inn propellen/giret uten dropp i turtallet. Merkelig...

 

Dyse som fungerer fra og til? Trodde disse enkle dysene ble jevnt slitt med tiden?

 

 

småbåtentusiasten

småbåtentusiasten

Nei, det var for kaldt i vannet til å dykke ned under båten uten drakt.

 

Etter noen timer løsnet drivstoffrørene fra dysene og lot motoren snurre på startmotoren litt med fullt gasspådrag. Forventet at papir som lå rundt rask ble dyvått av diesel, men fant ikke fukt på papiret etterpå!? Festet rørene igjen og startet uten problemer og nå kunne den også koble inn propellen/giret uten dropp i turtallet. Merkelig...

 

Dyse som fungerer fra og til? Trodde disse enkle dysene ble jevnt slitt med tiden?

 

 



×
×
  • Create New...