calle Startet 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2018 Hei. Har en FLEM 34 hvor skyvedøra bak bråker ganske mye. Det virker som at hjulene døra beveger seg på er urunde nå. Noen som har en ide hvordan man kan fikse det? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Hjul på skyvedøre bak". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Har Riviera 925. Etter første vinter ble det sånn for min del også da båten var ny. Blir bedre gjennom sommeren og mer bruk. Kommer av at det er plasthjul. Om du har brukt båten kontinuerlig blir det noe annet, da kan det være noe annet Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Kan også være metall-listen som hjulene ruller på som har blitt uslett. Jeg tror Ertec leverte disse dørene til mange norskbygde båter. Sjekk hjemmesidene deres, der er det et utvalg med reservedeler. Event ringe de. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mix Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Sjekk om det ligger noe dritt oppi renna/lista under døren, det har lett for samle seg noe der, en liten stein fra en skosåle elns. Ertec var som Brigg sier leverandør av vinduer og dører til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Ta ut døra og sjekk om hjula er heile eller deformert.. Er hjula ok, vil det hjelpa å gjera reint / smørja opp. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 (redigert) Om det er kulelager på jula, så vask med zalo og ferskvann. Rens skinna med aceton. Smør opp kulelager med McLube OneDrop. Watski har denne Om det ikke er kulelager kan du bruke McLube Sailkote. Redigert 25.Mai.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
calle Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Hei. Forsøkte i fjord å ta ut døra, selv etter å ha tatt ut plastskinner i toppen manglet det 1-2mm for å få den over karmen nede. Noen tips her? Har vasket, støvsugd og renset skinne nederst uten at det hjalp noe. Skal forsøke igjen å få av døra. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Har aldri prøvd å demontere en slik dør så jeg er spent på hva du finner ut. Fint om du dokumenterer. Men døra har jo blitt montert en gang, i det minste når båten ble produsert. Så da må det jo være mulig å demontere den igjen. Får bare håpe at det ikke er nødvendig å demontere beslag oppe eller nede for å få dette til. Er der høydejustering på hjulene, og hjelper det eventuelt å justere disse helt inn? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
calle Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 I går fikk jeg av døra, ikke uten problemer da. Det var ikke lett å se men hjula har høydejustering med umbrako 4mm. Etter 18 år var dette nesten irret fast så det var bare såvidt. På den en siden tvang jeg justering så langt jeg kunne. På den andre siden ble skruen rund inni slik at umbrakoen gikk bare rundt. Heldigvis var det også spor i skruen til en flattrekker så jeg fikk dette av. På skinna dette sitter på er det 2 hull. Det nederste er for høydejusteringen. Det viser seg at hjulene er blitt litt urunde. Noen som vet hvor man får tak i nye? Legger ved noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Det brukar stå eit fabrikkasjonsmerke på karm / i eit hjørne på ei av glasrutene. Finn du dette er du på sporet.. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Jeg ville tatt en telefon til Ertec. Er ganske sikker på at de er de som har produsert dette. http://www.ertec.no/ Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
calle Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2018 Hei igjen. En rask telefon til ERTEC løste dette. Nå er det bare å vente på nye vogner og få dette montert. Takk for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.