Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

1 hour ago, Olevine said:

Jeg vet ikke om det var promille innblandet her, og nei, jeg vet ikke om ulykkesstatistikken ble endret etter innføring av 0,2 grense på veien. Men dette var heller ikke mitt poeng.

Riktig, det var mitt poeng og ikke ditt. FYI klarte man ikke å påvise noen reduksjon i antall ulykker på veien da 0,2-grense ble innført. Det hadde ingen praktisk effekt på det som betyr noe; antall ulykker. Dog ble det en målbar økning i antall folk som brisket seg med sin høye moral i spørreundersøkelser.

For min del handler dette ikke nødvendigvis om å ha rett til å nyte alkohol MENS jeg fører båt heller, kanskje jeg vil tidlig avgårde dagen derpå? Jeg trenger ikke verdens høyeste reaksjonsevne for å sige avgårde i en stille morgenbris, det er noe annet enn å kjøre på E6. Eller RIB i mørke for den saks skyld. På veien må man ferdes i samme hastighet som alle andre, og med minimale marginer. Sånn er det ikke alltid på sjøen.

quantumduck

quantumduck

Jeg vet ikke om det var promille innblandet her, og nei, jeg vet ikke om ulykkesstatistikken ble endret etter innføring av 0,2 grense på veien. Men dette var heller ikke mitt poeng.

Riktig, det var mitt poeng og ikke ditt. FYI klarte man ikke å påvise noen reduksjon i antall ulykker på veien da 0,2-grense ble innført. Det hadde ingen praktisk effekt på det som betyr noe; antall ulykker. Dog ble det en målbar økning i antall folk som brisket seg med sin høye moral i spørreundersøkelser.

For min del handler dette ikke nødvendigvis om å ha rett til å nyte alkohol MENS jeg fører båt heller, kanskje jeg vil tidlig avgårde dagen derpå? Jeg trenger ikke verdens høyeste reaksjonsevne for å sige avgårde i en stille morgenbris, det er noe annet enn å kjøre på E6. Eller RIB i mørke for den saks skyld.

quantumduck

quantumduck

For min del handler dette ikke nødvendigvis om å ha rett til å nyte alkohol MENS jeg fører båt heller, kanskje jeg vil tidlig avgårde dagen derpå?

quantumduck

quantumduck

Riktig, det var mitt poeng og ikke ditt. FYI klarte man ikke å påvise noen reduksjon i antall ulykker på veien da 0,2-grense ble innført.

• Create New...